A Lidl Magyarország közleményben figyelmezteti vásárlóit arra, hogy a közösségi oldalakon megnövekedett a vállalat nevében történő visszaélések száma.

A cég a csalások kivédése érdekében a következőket ajánlja vásárlói figyelmébe:

"Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy az utóbbi időszakban rendkívül megnövekedett a közösségimédia-felületeken a Lidl Magyarország nevében történő online visszaélések száma, amelyekben márkánk védjegyeit, valamint szolgáltatásait – így pl. a Lidl logót vagy éppen az újonnan bevezetett Lidl Plus alkalmazást – felhasználva igyekeznek megtéveszteni a vásárlóinkat.

Ezen megtévesztő oldalak és profilok közös jegyei, hogy a hamis oldalakat vállalatunk logóját, valamint egyéb márkajegyeit felhasználva hozzák létre, hogy azok hitelességét erősítsék. Emellett a vállalat nevét felhasználva nevezik el őket, abban minimális módosítást téve (így pl. ékezetek kihagyása, extra betűk beillesztése).

IllusztrációForrás: AFP/NurPhoto/Alexander Pohl

További gyanúra adhat okot, ha a meghirdetett nyereményjátékok, illetve a csaló oldalak által kezdeményezett privát üzenetek szövegezése helytelen nyelvezettel megírt, feltehetően fordítóprogrammal készített szöveget tartalmaz, emellett egy külső oldalra vezet és regisztrációra, személyes, valamint bankkártyaadatok megadására szólítja fel a felhasználót a nyeremény fejében. 

Minden szükséges lépést megteszünk a csaló profilok eltávolítása érdekében, ugyanakkor vásárlóink megóvása érdekében közzétesszük azon csaló közösségimédia-oldalak és profilok elérhetőségét, melyeket vállalatunktól függetlenül, megtévesztési szándékkal hoztak létre"  - írják.

A vállalat a Facebook-oldalán, valamint Instagram-oldalán további információkat közöl arról, hogy milyen ismertetőjegyek alapján azonosítható be, hogy valóban az ő oldalukról van-e szó. A bizonyosan csaló profilok listája ide kattintva érhető el.