A légitaxik nyugdíjazhatják a nagy utasszállítókat

Lilium légitaxi repülő taxi
Vágólapra másolva!
Az Avalon, a világ egyik legnagyobb repülőgép-tulajdonosa szerint a repülő taxis startupok gyors terjedése miatt az utasszállító repülőgépek hamarosan parkolópályára kerülhetnek. A részletekkel a ChannelNews Asia jelentkezett.
Vágólapra másolva!

A világ egyes részein a kereskedelmi légi közlekedés számára már napjainkban is jelentős konkurenciát jelentenek a nagysebességű vonatok.

Az ír Avolon repülőgép-lízingcég azonban 2 milliárd dollár körüli értékű befektetést tervez a közeljövőben

a légi közlekedésben, ezzel pedig minden bizonnyal versenyelőnyre tehet szert a vasúttal szemben.

Az Avolon a brit Vertical Aerospace – amely a tőzsdére lépést is tervezi - által kifejlesztett, EVTOL technológián alapuló (vertikálisan fel-és leszálló, elektromos) repülőgépek vásárlóinak egyike.

A német Lilium légiközlekedési startup márciusban közölte, hogy hasonló eljárás keretében kíván az amerikai tőzsdére lépni.

Az ügyletek jól tükrözik az egyre növekvő érdeklődést az olyan akkumulátoros repülőgépek iránt, amelyek függőlegesen tudnak fel- és leszállni,

és új módot kínálnak az utazóknak arra, hogy megelőzzék a forgalmat a városok között ingázva.

"A Vertical VA-X4 hatótávolsága 120 mérföld, de ez tovább növelhető" - mondta Domhnal Slattery, az Avolon vezérigazgatója.

Lilium légitaxi Forrás: Lilium

Arra a kérdésre, hogy a négy utast és egy pilótát befogadó járművek elvehetik-e az üzletet a jóval nagyobb kereskedelmi repülőgépektől, Slattery azt mondta: "Előbb-utóbb természetesen igen. Ez az elkerülhetetlen jövő".

Slattery elmondta, hogy az Avalon 310 eVTOL repülőgépre adott le határozott megrendelést 1,25 milliárd dollár értékben, valamint 190 részvényopciót rendelt 750 millió dollár értékben. Ezek a repülőgépek egy 568 utasszállító repülőgépből álló saját vagy kezelt flottához csatlakoznak majd, egészen a 396 férőhelyes Boeing 777-300ER típusig.

Slattery szerint az Avolon még nem döntött arról, hogy hogyan fogja bevetni a légi taxikat, amelyek viszonylag rövid termékfejlesztési ciklusa változást jelent a hosszú távú repülőgép-beruházásokhoz szokott lízingcégek számára.

"Lehetnénk partnerek légitársaságokkal, létrehozhatnánk saját egységeket a világ különböző joghatóságai között, partnerséget köthetnénk helikopter-üzemeltetőkkel. Úgy gondolom, hogy ez idővel sokféle formát fog ölteni. De a technológia már itt van, és mi fogjuk vezetni annak kereskedelmi forgalomba hozatalát a zéró kibocsátású hitelesítéssel".

A lépés egy olyan időszakban történik, amikor

a légiközlekedési vállalatok a környezetvédelmi menetrend meghatározásának vezetéséért versengenek,

mivel a befektetők nyomást gyakoroltak rájuk, hogy segítsenek a repülés szén-dioxid-mentesítésében, és javítsák környezetvédelmi, társadalmi és irányítási (ESG) pontszámaikat.

A Vertical Aerospace szerint az eVTOL repülőgépek segíthetnek az iparágnak a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó célok elérésében a nulla kibocsátás és a lehetőleg megújuló energiából származó elektromos energia révén.