Régen várt jó hírt kaptak a világ autógyártói

volkswagen VW autógyártás Kína
This picture taken on July 6, 2014 shows Chinese auto workers on the assembly line at the FAW-Volkswagen plant in Chengdu, southwest China's Sichuan province, during the visit of German Chancellor Angela Merkel. The plant, the second one in China, produced its first car in October 2011 and is now operating in full capacity with an expected production of 600,000 vehicles in 2014.. AFP PHOTO/GOH CHAI HIN
Vágólapra másolva!
Ünnepélyes keretek között adta át a világ talán legmodernebb chipgyárát a Bosch. Körülbelül 1 milliárd euróból, a vállalat történetének eddigi legnagyobb beruházásából épült fel a drezdai létesítmény, amely tovább erősíti a szászországi Szilícium-völgy (Silicon Saxony) kiemelt szerepét az európai chipgyártás területén. A termelés júliusban indul, az autóipar által már nagyon várt termékek gyártása pedig szeptemberben kezdődhet el.
Vágólapra másolva!

A mesterséges intelligencián és dolgok internetén alapuló (AIoT) létesítmény a kezdetektől fogva hálózatba kötött, adatvezérelt és önmagát optimalizáló gyártást valósít meg - írja a Villanyautósok. Az üzemben keletkező minden adatot, amelyek a szenzoroktól, és a robotoktól érkeznek, vagy a termékekről származnak, egy központi adatbázisban gyűjtenek. Ennek eredményeként minden másodpercben 500 oldalnyi szövegnek megfelelő adat keletkezik, azaz naponta 43 millió oldal. Ezeket az adatokat egy mesterséges intelligenciával valós időben értékelik ki.

Az algoritmusok gépi tanulás segítségével képesek jelezni a gyártási folyamat során fellépő anomáliákat,

amelyek befolyásolhatják a termékek minőségét, ennek köszönhetően lehetségessé válik a próbagyártás időtartamának lerövidítése, és a termelés eddigieknél gyorsabb felfuttatása, ami az autógyártók számára egy kedvező fejlemény.

Ezen túlmenően azt is képesek jelezni, hogy egy gépnek mikor van szüksége karbantartásra, de az MI abban is nagy szolgálatot tesz, hogy a több mint 100 lépésből álló gyártási folyamatot a lehető leghatékonyabban ütemezi, vagy jelzi, ha egy gyártósoron valamit állítani kell az optimálisabb termelés érdekében.

A kép illusztráció Forrás: AFP/Goh Chai Hin

A félvezetők mindenhol megtalálhatóak, az okostelefonoktól a tévékig, de ma már az autók sem képzelhetőek el nélkülük.

2016-ban a világban legyártott minden új autóban átlagosan 9 Bosch gyártmányú chip volt, 2019-re ez a szám viszont már 17-re nőtt. Szakemberek szerint a következő években az elektromos hajtáslánc, a vezetéstámogató és az infotainment rendszerek miatt tovább fog erősödni az autóipar kereslete a chipek iránt. A Bosch a drezdai gyárával erre a megnövekedett igényre kíván reagálni.

De nem a Bosch az egyetlen gyártó Németországban, amely bővíti a termelését. Az Infineon, a világ egyik legnagyobb autóipari chipgyártója is Drezdában építette fel az üzemét, amelyet a következő 4-5 évben 1,1 milliárd eurós befektetésből fognak bővíteni. Jelenleg az Európában gyártott chipek harmada származik a szászországi Szilícium-völgynek nevezett térségből.