Ha nem lesz kétszer ennyi ebből a nyersanyagból, veszélybe kerülhet az elektromos autók gyártása

Kongó, kobalt, kongói kobalt, bányászat, bánya, cobalt, Congo 
  mining economy Horizontal
A conveyor belt carries chunks of Raw cobalt after a first transformation at a plant in Lubumbashi on February 16, 2018, before being exported, mainly to China, to be refined. - To Promulgate or not to promulgate? Congolese President Joseph Kabila is playing with the nerves of markets and lobbies by continuing the suspense around the reform of the mining code which plans to multiply by five a tax on cobalt. The Democratic republic of Congo is the leading cobalt producer providing 67% of the increasing global demand. (Photo by SAMIR TOUNSI / AFP)
Vágólapra másolva!
Meg kellene duplázni a globális kobaltkínálatot 2030-ra, hogy tartani lehessen az ütemet a növekvő kereslettel – véli egy nyersanyagpiaci kereskedési ház. Az elektromos autók népszerűségének növekedése ugyanis jelentősen megemeli a nyersanyagigényt.
Vágólapra másolva!

A világ jelenlegi kobaltkínálatának meg kellene duplázódnia 2030-ra, ha a nyersanyagpiac tartani akarja a lépést a kereslet növekedésével – mondta a Trafigura kereskedési ház vezetője, Socrates Economou.
A tavalyi teljes kobaltkínálat egyébként 126.500 tonna volt – idézi a Mining.com a Benchmark Mineral Intelligence adatait.

A keresletnövekedés hátterében jelentős részben az elektromos autók elterjedése áll.

Ahogy ugyanis egyre többen vesznek elektromos járműveket, úgy nő a szektor nyersanyagigénye is. A kobalt pedig kiemelten fontos a területen.

A jelenleginél kétszer nagyobb kobaltkínálatra volna szükség 2030-ra Forrás: AFP/Samir Tounsi

Az pedig már tavaly év végén is jól látható volt, hogy az elektromos autókban használt fémek piaca hatalmas szárnyalást produkált,

sokakban felvetve a kérdést, hogy a világgazdaság képes lesz-e megfelelő és fenntartható kínálatot biztosítani a szükséges fémekből.

Ráadásul nem is csak a kobalt okoz nehézséget. A nikkel és a lítium hasonlóan fontos fém az elektromos autók piacán, és nemrég derült ki, hogy csak a Tesla terveinek megvalósításához a világ összes bányája sem lenne elég.