Megnyitották az első nagysebességű vasútvonalat a világ tetején

tibeti fennsík vasút, vasútfejlesztés, Tibet
A speciálisan a magaslati viszonyokra tervezett, a Csinghaj-Tibet szakaszra szánt vonatok egyike
Vágólapra másolva!
Megnyitották pénteken Tibet első villamosított vasútvonalát, amely a délnyugat-kínai autonóm régió székhelyét, Lhaszát köti össze Nyingcsi városával, lehetővé téve a nagysebességű vonatok közlekedését - adta hírül a Hszinhua kínai állami hírügynökség.
Vágólapra másolva!

A 435 kilométer hosszú vasútvonalat óránként 160 kilométeres sebességű közlekedésre tervezték. A vonalon lévő három város jelenleg kilenc olyan állomással rendelkezik, amelyek a személyi és teherközlekedést is ki tudják szolgálni.

A közúti közlekedéssel összehasonlítva a Lhasza és Nyingcsi közötti menetidő 5 óráról 3,5 órára csökken az új vasútvonalnak köszönhetően.

Ezen a vonalon közlekedik Tibetben először a kínai fejlesztésű Fuhszing típusú nagysebességű vonat, amely Kína minden szárazföldi tartományi szintű régiójában szállít utasokat. A Fuhszing vonatok sebessége elérheti az óránként 350 kilométert is.

A speciálisan a magaslati viszonyokra tervezett, a Csinghaj-Tibet szakaszra szánt vonatok egyike Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Li Ziheng

A mintegy 90 százalékban 3000 méterrel a tengerszint felett húzódó Lhasza-Nyingcsi vasútvonal építését 2015 márciusában kezdték meg. A munkálatokban több mint 130 ezer ember vett részt. A vasútvonal 47 alagúton és 121 hídon halad át - ezek a részek teszik ki a teljes vonal mintegy 75 százalékát -, 16 helyen keresztezve a Tibet leghosszabb folyójának számító Jarlung Cangpót.