Nagyot nőtt tavaly a legnagyobb online kereskedelmi vállalat szén-dioxid-kibocsátása

Amazon warehouse england
Workers prepare customer orders for dispatch as they work around goods stored inside an Amazon.co.uk fulfillment centre in Peterborough, central England, on November 15, 2017. Shops could be seeing the effect of consumers postponing purchases until "Black Friday" on November 24, 2017, a day of sales in the United States that has become increasingly popular in Britain. / AFP PHOTO / CHRIS J RATCLIFFE
Vágólapra másolva!
Az Amazon szén-dioxid-kibocsátása 19 százalékkal emelkedett tavaly, még annak ellenére is, hogy globálisan csökkent a kibocsátás, ahogy a koronavírus-járvány számos iparágban visszafogta az aktivitást.
Vágólapra másolva!

Jelentősen, közel 20 százalékkal emelkedett 2020-ban az Amazon szén-dioxid-kibocsátása a 2019-es szinthez képest. Ez pedig úgy különösen nagy növekedés, hogy közben a világgazdaság egészében érezhetően csökkent a kibocsátás a koronavírus-járvány hatásai miatt – írja a CNBC.

Az Amazon maga számolt be erről a szerdán kiadott fenntarthatósági jelentésében, melyben közölte,

a cég tevékenysége összesen 60,4 millió tonna szén-dioxid kibocsátását eredményezte 2020-ban.

Összevetésképpen, a 2019-ben mért 51,17 millió tonnás szén-dioxid-kibocsátás 15 százalékos éves alapú növekedésnek felelt meg.

Mindeközben a globális kibocsátás 7 százalékkal csökkent, köszönhetően annak is, hogy sokan otthon maradtak a járvány miatt, vagyis nem csupán a gazdasági aktivitás, de a globális közlekedés is visszaesett. Egy decemberi kutatás szerint egyébként a tavalyi mindenkori rekordnak számított a szén-dioxid-kibocsátás csökkenésében.

Tavaly tovább nőtt az Amazon szén-dioxid-kibocsátása Forrás: AFP/Denis Charlet

Az Amazon viszont különleges helyzetben volt, mivel az e-kereskedelmi óriásnak éppen a járvány miatt volt nagyon aktív éve. Vagyis a cég maga is épp a megváltozott körülményekkel indokolta a kibocsátás növekedését. A vállalat egyébként tavaly többször is bejelentette, hogy jelentős méretekben van szüksége új munkaerőre, hogy kielégítse a fogyasztói keresletet.

Ezzel együtt meg kell említeni, hogy az Amazon a kibocsátás növekedése mellett 16 százalékkal csökkentette tavaly az úgynevezett „karbonintenzitását".

Ez azt mutatja, hogy egy dollárnyi bevételre mekkora szén-dioxid-kibocsátás jut. A társaság ezzel az eredménnyel tartani tudta a saját céljait – hangsúlyozta a jelentés.

A vállalat még 2019-ben tette közzé azt az átfogó tervet, melynek legfontosabb célkitűzése, hogy 2040-re teljesen karbonsemleges legyen a működése.

Tavaly júniusban pedig a cég közölte, a tervei szerint 2025-re már csak tiszta energiát használna fel a tevékenységéhez.

A tervek között szerepel az is, hogy a cég elektromos autókat integrál a szállítási hálózatába, és rendeltek is 100.000 elektromos járművet a Riviantól, melyek 2030-ig kerülnek az utakra.