A Pick termékek kiválóságát már számtalanszor visszaigazolták a fogyasztók is, legutóbb például 2020-ban egy fogyasztói ízteszten (InsightLab, téliszalámik vak terméktesztje) a legfinomabb téliszaláminak ítélték meg a kutatásban résztvevők a piacvezető márka termékét, két versenytárs márkázott téliszalámijával szemben íze, illata és állaga alapján. A gyártó ezúttal a köztudatban „minőségkritikus"-nak tartott német piacon érdemelte ki az elismerést, ugyanis elnyerte a Lebensmittel Zeitung vezető élelmiszeripari szaklap rangos Top-Marke 2021 díját, a szalámi élelmiszerkategória győzteseként. Ezzel a díjjal továbbá felkerült az 5 ezer élelmiszeripari terméket versenyeztető top 100-as listára is, melyen az év 100 legsikeresebb termékét összesíti a német szaklap.
A díj jelentőségét az is növeli, hogy a Pick a legelső magyar márka, amely Top-Marke elismerésben részesült.
A díj elnyerésében nagy szerepe volt annak, hogy a 2020-as német fogyasztói adatok alapján a kategóriában a Pick szalámi termékek értékesítése nőtt a legnagyobb mértékben Németországban. A díjazottak besorolását megalapozó, 30 ezer német háztartást képviselő fogyasztói panelkutatás (GfK Consumer Scan, 2020) arra mutat rá, hogy a növekedés motorja a Pick márkát vásárló háztartások számának bővülése volt.
Takács István, a Pick Szeged Zrt. vezérigazgatója elmondta:
Örömmel látom, hogy a Pick Szeged Zrt. termékeit, azok 150 éve változatlan minőségét és gyártói garanciáját nem csak itthon, hanem a külföldi piacokon is ismerik és elismerik."
„A német szalámifogyasztókra a magas minőségi elvárások mellett jellemző, hogy elsősorban az íz alapján döntenek vásárláskor. A Pick termékeket, a német vásárlók visszajelzése alapján, a karakteres íz és fűszerezés, továbbá az összetétel és az elkészítés módja különbözteti meg más gyártók termékeitől. Értékesítési adataink szerint, termékeink közül a hungarikum Pick Téliszalámi az egyértelmű kedvencük." – összegezte a német szalámifogyasztókról elérhető információkat a vezérigazgató.
A márka szalámitermékei széles körben megtalálhatók a német üzletek polcain, a kiskereskedelmi forgalom meghatározó részét bonyolító üzletekben.
A vállalat német piaci információi szerint ilyen széles német kiskereskedelmi jelenléttel és disztribúcióval rajta kívül egyetlen magyar FMCG gyártó – és főként márka – sem rendelkezik.
„Azt gondolom, minden magyar embernek büszkeség, hogy az általa is fogyasztott, nagymúltú magyar termék most a minőségi standardjairól híres német piacon nyert el megtisztelő első helyezést." – zárta gondolatait a vezérigazgató.