Meglepő helyen remekelt néhány kolosszális méretű önvezető jármű

bánya bányászat réz
A Gigantic Komatsu 930 truck arrives at the Los Bronces copper mine of the Anglo American Coorporation, 60 Km from Santiago, on December 27, 2011. Chilean state mining firm Codelco said on January 2, 2012 it was exercising its option to buy a 49 percent stake in a copper mining venture held by Anglo American in the latest twist of a long legal battle. Less than two weeks after the London-based firm filed a breach of contract suit against Codelco, the Chilean group -- the world's top copper producer -- said it had filed documents with market regulators to exercise the purchase option based on a 1978 contract between the two firms. AFP PHOTO/ARIEL MARINKOVIC
Vágólapra másolva!
 A Vale bányaipari óriás jelentése szerint vezető nélküli óriási bányadömpereik mérföldkőhöz értek a napokban: az általuk mozgatott kőzet mennyisége elérte a 100 millió tonnát. A Brucutu bánya Brazília egyik legfontosabb bányászati területe, ahol a vállalat vasércet hoz felszínre.
Vágólapra másolva!

A területen 2016-ban álltak szolgálatba az első önvezető nehézgépjárművek. 2018-ra a bánya lett az első olyan Brazíliában, ahol csak autonóm teherjárművek üzemelnek, 2019-ben már 13 működött azokból a telephelyen.

Az általuk mostanáig szállított 100 millió tonna megfelel 35 ezer futball stadion összesített súlyának

- közölte a vállalat.

A járművek összesítve 1,8 millió kilométert tettek meg, ez nagyjából annyi, mintha az Egyenlítő mentén 46-szor kerültek volna meg a Földet. Ám ami még ennél is fontosabb:

az öt éves működésük alatt egyetlen önvezető dömper sem okozott, illetve nem volt érintett egyetlen üzemi balesetben sem a bánya területén.

Ugyanakkor segítségükkel jelentősen csökkent a termeléshez kapcsolódó károsanyag-kibocsátás, miközben a bánya termelékenysége nőtt.

A képen egy Komatsu dömper, ezzel a vállalattal működött együtt a bányacég az önvezető járművek beszerzésében Forrás: AFP/Ariel Marinkovic

A 240 tonna szállítókapacitással rendelkező járműveket egy összetett számítógépes rendszer irányítja, GPS-sel, radarkövetéssel és mesterséges intelligenciával felvértezve, a bánya bejáratától egészen a lerakodási területig. A cég a kedvező tapasztalatok alapján bejelentette, hogy 2024-ig brazíliai telephelyein összesen 50-re kívánja növelni önvezető dömpereinek számát 400 millió dolláros ráfordítással - írja a Mining.com.