Megtörtént, amit régóta rebesgetnek: az Alibaba nyílt kihívást intézett az Amazonhoz

Alibaba acquired NetEase Kaola, said Alibaba Group Holding Ltd  2 billion acquisition Alibaba China Chinese e-commerce finance Kaola NetEase logo
--FILE--Picture of the Alibaba logo outside its headquarter in Hangzhou city, east China's Zhejiang province, 25 July 2019. Alibaba Group Holding Ltd said on Friday it has acquired NetEase Kaola, the cross-border e-commerce platform of NetEase Inc, for $2 billion, 6 September 2019.
Vágólapra másolva!
Tovább éleződhet a versenyhelyzet az Alibaba Group és az Amazon között azáltal, hogy az ázsiai e-kereskedelmi óriás gyors szállítást ígér Kínából a világ bármely pontjára. Mindemellett az amerikai vállalatnak az Alibaba olcsóbb termékeivel is fel kell vennie a versenyt.
Vágólapra másolva!

A Wall Street Journal (WSJ) szerint az Alibaba 72 órán belüli termékkiszállítást ígér Kínából világszerte, ami komoly kihívást jelenthet az Amazon számára. Ennek oka, hogy a piaci részesedés növelésében fontos szerepet játszik az alacsony ár és a gyors kiszállítás. Az Alibaba meglepő ígéretével és olcsóbb áraival, mivel könnyen hozzáfér a kínai gyárakhoz, könnyen előnyösebb pozícióba kerülhet, mint az Amazon.

A WSJ megjegyezte:

mindkét óriásvállalat célja, hogy vezető pozícióba kerüljön a globális e-kereskedelmi piacon, amely becslések szerint 2025-re akár elérheti az 1,4 ezer milliárd dollárt.

Illusztráció Forrás: Imaginechina via AFP/Stringer - Imaginechina/Stringer

Az Alibaba legnagyobb kínai raktárában 800 robot dolgozik azon, hogy felgyorsítsák a folyamatokat. Mindemellett az ázsiai vállalat számos nyugati kézbesítőtársassággal együttműködik, hogy egy hatékony szállítási hálózatot építsen ki világszerte az Amazonnal szemben. Jelenleg az amerikai vállalat gyorsabb kiszállítási szolgáltatása csak 21 országban érhető el előfizetés ellenében, míg az Alibaba 190 országban kézbesít termékeket, amelyek közül csak párat juttatt el a megrendelőkhöz 72 óra alatt, viszont kiszállítási díj nélkül.

Az elmúlt években az Alibaba robotkiszállítással próbálkozott, hogy csökkentse a kiadásait és a folyamat idejét. Az Amazon pedig drónokkal próbálta eljuttatni a különböző termékeket a vásárlókhoz.