Komplex megoldásokat keresnek az újrainduló kisvállalkozások

iroda tanítás számítógép képzés mentor
Vágólapra másolva!
A Budapest Bank saját kisvállalkozó ügyfelei körében végzett kutatásból kiderült, hogy a pandémiával összefüggésben a cégek több mint felének nem változott, 40 százalékuknak pedig kedvezőtlenebb lett a pénzügyi helyzete. Utóbbiak 63 százaléka inkább előre menekül, és a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja a sikeres újraindítás kulcsát.
Vágólapra másolva!

A cégek digitális kompetenciái európai összehasonlításban is alacsonyak, ráadásul ezek fejlesztését költségesnek és bonyolultnak tartják.

Az elmúlt időszak azonban világossá tette, hogy az online jelenlét és az elektronikus szolgáltatások használata lehet a versenyképesség kulcsa.

A digitalizációban segítséget várnak a vállalatvezetők: pályázatok és támogatások igénybevételével finanszíroznák a költségeket. Olyan megoldásokat keresnek, amelyek a kihívásokra egyszerű, gyors és komplex válaszokat tudnak adni.

A túlélés zálogát a minél hangsúlyosabb online jelenlét, az új értékesítési felületek megtalálása és az elektronikus fizetési megoldások használata jelenthetik (illusztráció) Fotó / 123RF

A Budapest Bank legfrissebb, kisvállalkozó ügyfelei körében végzett felméréséből kiderült, hogy a kisvállalatok több mint felének pénzügyi helyzetét egyáltalán nem érintette hátrányosan, sőt néhányuk esetében még pozitív változásokat is hozott a Covid-19 okozta járványhelyzet. A hazai cégek válságállóságát jól mutatja, hogy a KSH adatai szerint

az idei első negyedévben 2 százalékkal nőtt a magyar GDP a tavalyi év utolsó három hónapjához képest, amihez már a különösen hátrányosan érintett szolgáltatói iparág is jelentősen hozzájárult.

Bár a vizsgált kisvállalkozások 40 százalékának romlott a pénzügyi helyzete az elmúlt időszakban, mégsem gondolkodnak a redőny lehúzásán, sőt,

többségük a különböző beruházásokban, korszerűsítésben látja sikeres újraindítás kulcsát.

Legtöbbjük tevékenységét, szolgáltatását bővítve alkalmazkodna a megváltozott igényekhez, de rövidtávon csak negyedük fogna digitális fejlesztésekbe. A pandémiás helyzet pedig megmutatta, hogy a túlélés zálogát a minél hangsúlyosabb online jelenlét, az új értékesítési felületek megtalálása és az elektronikus fizetési megoldások használata jelenthetik.

Az elektronikus fizetési megoldások használata általánossá vált 123RF

A kisvállalkozások az elmúlt években fokozatosan szembesülhettek az egyre szigorodó rendelkezésekkel, ma az online számlázás szinte megkerülhetetlenné vált, és a vásárlók számára kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét.

Az alkalmazkodás elkerülhetetlen, de a felmérés adataiból jól látszik, hogy a cégek örülnének, ha segítséget kapnának a jogszabályi megfeleléshez: az elektronikus fizetési megoldások bevezetését 89 százalékban pályázati forrásból finanszíroznák, az online számlázáshoz kapcsolódó fejlesztéseket legfeljebb 50 százalék önerő mellett, 80 százalékban támogatásokból fedeznék. Tájékozottak a témában, harmaduk már ismeri a Budapest Pénzügyi Asszisztens online számlázóprogramot, valamint a POS elektronikus fizetési megoldást is.

A cégvezetők átlagosan 8,2 millió forintot fektetnének be a közeljövőben, ezt a pályázatok mellett jórészt saját tőkéből és bankhitelből finanszíroznák.

Több mint 80 százalékuk ismeri a Széchenyi Kártya Programot, 50 százalékuk pedig az MFB Pontos, támogatásokkal kiegészített hiteltermékeket is.

– mutatott rá Csajtainé Tószeg Andrea, a Budapest Bank kisvállalkozási termékfejlesztési vezetője a bank közleményében.