Szeptember 1-jétől az MVM Next veszi át az egyetemes áramszolgáltatást az Elmű-ÉMÁSZ szolgáltatási területén. A szolgáltatóváltás miatt az ügyfélszolgálati elérhetőségek megváltoznak, illetve az ügyfeleknek több fontos változásra is érdemes felkészülniük. Ezeket a tudnivalókat gyűjtöttük össze.

Milyen váltás történik most?

Az Elmű-ÉMÁSZ Energiaszolgáltató Zrt. a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal jóváhagyásával visszaadta villamos energia egyetemes szolgáltatási engedélyét, amely az ügyfelekre nézve azt jelenti, hogy a társasággal fennálló villamos energia vásárlási szerződésük 2021. augusztus 31-én megszűnik. 

A folyamatos villamosenergia-ellátás továbbra is zavartalanul biztosított, mivel a Hivatal 2021. szeptember 1-jétől új szolgáltatót jelölt ki. Az új egyetemes szolgáltató szeptember 1-jétől az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. lesz. Ahogyan az Origo korábban megírta, a szeptember 1-jén esedékes szolgáltatóváltás a villamosenergia-ellátást nem érinti, illetve a villamos energia árára sincs hatással.

Hogyan érinti a szolgáltatóváltás a számlafizetést?

Az ügyfeleknek annak a szolgáltatónak kell minden számlát befizetniük, amely azt kiállította. Ez a részletfizetési megállapodásokra is érvényes, tehát ha az érintett még az Elmű-ÉMÁSZ-szal kötött ilyet, akkor a fennmaradó részleteket oda kell fizetnie. Fontos kiemelni, hogy ha kikapcsolják a szolgáltatást lejárt tartozás miatt, akkor a visszakapcsolást már az MVM Nextnél kell intézni a tartozás rendezése után, amit az Elmű-ÉMÁSZ felé kell kifizetni.

IllusztrációForrás: MTI/Marjai János

Hogyan érhető el a továbbiakban az ügyfélszolgálat?

Az ügyfélszolgálati elérhetőségek 2021. augusztus 31-ig változatlanok, tehát erre az időszakra vonatkozó ügyekkel, kérdésekkel, számlareklamációval kapcsolatban az ügyfeleknek továbbra is az Elmű-ÉMÁSZ-t kell keresniük. Azonban 2021. szeptember 1-jétől a felmerülő áramügyekben az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt.-t kell felkeresnie az érintettnek.  Az ügyfélszolgálati irodák helyszíne nem változik, de szeptember 1-jétől az MVM Next azokat más nyitvatartási időben üzemelteti majd. Az átállás miatt a mobilapplikáció és az online ügyfélszolgálat augusztus 28. és szeptember 1. reggel 8 között nem lesz elérhető, illetve az irodák augusztus 30-án és 31-én zárva tartanak.  Előzetes időpontfoglalás továbbra is szükséges lesz.

Mindemellett 2021. augusztus 28–31. között a telefonos ügyfélszolgálaton csak a következő ügyek lesznek intézhetők:

  • általános tájékoztatás,
  • előre fizetős mérő feltöltése,
  • hibabejelentés.

Hogyan és meddig kell jelenteni a mérőóraállást?

A számlák kiegyenlítésével kapcsolatos szabály, hogy minden számlát annak a szolgáltatónak kell befizetni, amely azt kiállította. Tehát az Elmű-ÉMÁSZ-tól kapott számlákat szeptember 1. után is még a régi szolgáltató felé kell rendezni. Ugyanez érvényes a részletfizetési megállapodásokra is.

A váltás miatt az Elmű-ÉMÁSZ arra kéri az ügyfeleit, hogy a minél pontosabb elszámolás érdekében augusztusban a megszokott módon adják majd meg mérőállásukat.  Az érintett, zömében lakossági ügyfelek augusztus 31-i dátummal végszámlát kapnak majd.

2021. augusztus 28-án mérőállás-diktálásra kizárólag a telefonos ügyfélszolgálaton lesz lehetőség. Továbbá 2021. szeptember 1-7. között az online ügyfélszolgálaton és a mobilapplikáción nem lesz diktálási lehetőség.

Amennyiben az ügyfél rendelkezik online regisztrációval és használja az e-számla szolgáltatást, nincs teendője. Ha eddig elektronikus úton kapta számláit, továbbra is elektronikus formában tudja megtekinteni azokat az MVM Next online ügyfélszolgálatán szeptember 1-jétől. Az Elmű-ÉMÁSZ által kiállított eddigi számlák és a közeljövőben érkező végszámla a jelenlegi online ügyfélszolgálaton érhető el és fizethető be.