Az Egyesült Királyság kormánya médiahadjáratot hirdet az elhízás ellen, amelynek részeként korlátozzák a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek tévéhirdetéseit, valamint olyan "nyomkövető" applikációkat vezetnek be, amelyekkel képesek lesznek monitorozni az állampolgárok vásárlási és testmozgási szokásait.

Napjainkban az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának többsége túlsúlyos, és tavaly több mint egymillió ember került kórházba elhízással kapcsolatos betegségek miatt. Boris Johnson miniszterelnök különösen aggasztónak tartja a szigetország elhízási statisztikáit, ezért "radikális" lépéseket hirdetett az ügyben. Az országos program kidolgozásán a Downing Street egy egész csapata dolgozik, a miniszterelnök pedig maga is nagyon szigorú diétát folytat. A kísérleti projekt 6 millió fontjába (2,54 milliárd forint) kerül a kormánynak és állítólag Sir Keith Mills, a széles körben használt Air Miles és Nectar ügyfél-hűségprogramok mögött álló vállalkozó is részt vesz annak fejlesztésében.

Johnson, aki tavaly átesett a koronavírusos megbetegedésen, úgy véli, hogy az elhízás kérdése különösen aggasztó a Covid-járvány közepette. A szakértők is egyetértenek abban, hogy a túlsúlyos embereket komolyabban érinti a vírus, és egy nemrégiben közzétett jelentés szerint összefüggés lehet a túlsúly és a Covid miatt bekövetkező halálozás között is.

IllusztrációForrás: AFP, Thinkstock

A brit állampolgárok testsúlyának kordában tartása érdekében korlátozzák a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek tévéhirdetéseit, és a jövőben "nyomkövető" applikációk fogják monitorozni a lakosság vásárlási és testmozgási szokásait.

A kormány által támogatott program a következő hat hónapban indul el, és ösztönözni fogja azokat, akik a kevésbé hizlaló étrend mellett döntenek, valamint többet sétálnak. Állítólag azok, akik gyümölcsöt és zöldséget választanak a szupermarketben, ingyenes, egészséges csemegéket kapnak, csakúgy, mint azok, akik gyaloglással, futással vagy más sporttevékenységben való részvétellel növelik a napi testmozgást. A nyomkövető alkalmazáson keresztül kapott pontokat be lehet váltani rendezvényjegyekre, kedvezményekre és bónuszokra a programban résztvevő cégeknél.

2022 végétől lép hatályba az Egyesült Királyság kormányának másik jelentős intézkedése, amelynek célja a gyermekkori elhízás és a gyorsétel-fogyasztás visszaszorítása. Ennek keretében este kilenc óra előtt betiltják a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek tévéhirdetéseit. A brit döntéshozók azt remélik, hogy a média és a technológia eszköztárának segítségével sikeresen ösztönzik majd az állampolgárokat a szemléletváltásra és az egészségesebb életvitelre.