Napjainkban az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának többsége túlsúlyos, és tavaly több mint egymillió ember került kórházba elhízással kapcsolatos betegségek miatt.
Boris Johnson miniszterelnök különösen aggasztónak tartja a szigetország elhízási statisztikáit, ezért "radikális" lépéseket hirdetett az ügyben.
Az országos program kidolgozásán a Downing Street egy egész csapata dolgozik, a miniszterelnök pedig maga is nagyon szigorú diétát folytat. A kísérleti projekt 6 millió fontjába (2,54 milliárd forint) kerül a kormánynak és állítólag Sir Keith Mills, a széles körben használt Air Miles és Nectar ügyfél-hűségprogramok mögött álló vállalkozó is részt vesz annak fejlesztésében.
Johnson, aki tavaly átesett a koronavírusos megbetegedésen, úgy véli, hogy az elhízás kérdése különösen aggasztó a Covid-járvány közepette. A szakértők is egyetértenek abban, hogy a túlsúlyos embereket komolyabban érinti a vírus, és egy nemrégiben közzétett jelentés szerint összefüggés lehet a túlsúly és a Covid miatt bekövetkező halálozás között is.
A brit állampolgárok testsúlyának kordában tartása érdekében korlátozzák a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek tévéhirdetéseit, és a jövőben "nyomkövető" applikációk fogják monitorozni a lakosság vásárlási és testmozgási szokásait.
A kormány által támogatott program a következő hat hónapban indul el, és ösztönözni fogja azokat, akik a kevésbé hizlaló étrend mellett döntenek, valamint többet sétálnak. Állítólag azok, akik gyümölcsöt és zöldséget választanak a szupermarketben, ingyenes, egészséges csemegéket kapnak, csakúgy, mint azok, akik gyaloglással, futással vagy más sporttevékenységben való részvétellel növelik a napi testmozgást. A nyomkövető alkalmazáson keresztül kapott pontokat be lehet váltani rendezvényjegyekre, kedvezményekre és bónuszokra a programban résztvevő cégeknél.
2022 végétől lép hatályba az Egyesült Királyság kormányának másik jelentős intézkedése, amelynek célja a gyermekkori elhízás és a gyorsétel-fogyasztás visszaszorítása.
Ennek keretében este kilenc óra előtt betiltják a magas zsír-, só- vagy cukortartalmú ételek tévéhirdetéseit. A brit döntéshozók azt remélik, hogy a média és a technológia eszköztárának segítségével sikeresen ösztönzik majd az állampolgárokat a szemléletváltásra és az egészségesebb életvitelre.