Látványos kisfilm a balatoni régió infrastrukturális fejlesztéseiről - videó

Balaton MÁV vasút vonat
Vágólapra másolva!
Nagysikerű balatoni imázsfilmje után ezúttal egy szakmai fókuszú, a technikai részletekre is kiterjedő újabb kisfilmmel jelentkezik a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A részleteket a Magyarepitok.hu szakportál közölte. 
Vágólapra másolva!

A belföldi turizmusban hazánk fő turisztikai vonzerejét a Balaton jelenti, amelynek közlekedési-infrastrukturális fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír.

A NIF Zrt. számos jelentős vasúti, közúti és kerékpáros beruházást valósított és valósít meg, illetve tervez a Balaton térségében.

A vasúti beruházások komfortos, utasbarát közlekedés megvalósítását tették lehetővé a Balaton körül, ezzel együtt az északi és a déli part megközelítése még gyorsabbá vált a kiszámítható vasúti menetrend és a csökkenő menetidő miatt. Az akadálymentesítés jegyében több balatoni állomás és környezete újult meg, és a jövőben ezek a munkálatok folytatódnak.

A NIF Zrt. beruházásának köszönhetően a Budapestről a Balaton déli partjára vezető vasútvonalon 2010 óta átfogó felújítás történt.

Ennek eredményeképpen a dél-balatoni települések akár 30 perccel rövidebb idő alatt érhetőek el a fővárosból.

Itt megtekintheti a tervezett fejlesztésekről készített rövidfilmet:

Folytatódnak a vasúti fejlesztések

A tervek szerint 2023-ra több dél-balatoni településen újul meg a vasútállomás épülete: az előterek akadálymentesülnek, új parkolók kerülnek kialakításra, nő a zöldfelületek területe és javul az utaskomfort is.

Balatoni panoráma Forrás: MÁV

Szabadbattyán és Balatonfüred között 55 kilométer vonalszakasz villamosítása zajlik. A munkálatok 2019 végén kezdődtek és 2021 őszén érnek véget. A beruházás során átépült Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomás, ahol többek között 55 centiméter magas, akadálymentes peronok létesültek, korszerű térvilágítás és hangos utastájékoztató berendezések is helyet kaptak.

2021 nyarán már villamos üzemű vonatokkal lehet Balatonfüredig utazni.

A dízelvontatás megszűnésével komfortos, környezet- és utasbarát közlekedés valósul meg, a menetidő és a várakozási idő lecsökken.

Az észak-balatoni települések ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően nagyjából 20 perccel gyorsabban lesznek Budapesttől elérhetőek.

A 106 kilométer hosszú beavatkozással a Balaton teljes északi partja, emellett Tapolca és Sümeg térsége is környezetbarát villamos vasúti közlekedéssel lesz elérhető.

Megújulnak a közutak is

A közúti fejlesztéseknek köszönhetően a Balatonpartra indulók jóval kényelmesebben és gyorsabban érhetik el úti céljukat. A megépült útszakaszoknak, csomópontoknak és a folyamatban lévő kivitelezéseknek eredményeként

enyhül a csúcsidőszakban eddig állandósult torlódás, valamint csökken a balesetveszélyes helyzetek kockázata.

A Látrány elkerülő fejlesztésével a dél-dunántúliak is gyorsabban és biztonságosabban érhetik el a Balatont. A munkálatok itteni befejezése 2024 tavaszára várható.

A Veszprém déli elkerülő út korszerűsítésének köszönhetően a balesetveszélyes csomópontok megszűnnek. A 8. számú főút első ütemének forgalomba helyezése 2023 elején várható.

A balatoni kerékpárút további fejlesztése is prioritás

A NIF Zrt. beruházásában intenzív kerékpárút-fejlesztés zajlik az ország számos pontján. Magyarország egyik legszebb biciklis túraútvonala, a 205 kilométer hosszú Balatoni Bringakör már 80 kilométeren megújult, de a fejlesztések folytatódnak.

Balatoni bringaút Forrás: Heim Alexandra/welovebalaton.hu

A déli part több szakaszán már biztonságosabban és kényelmesebben lehet kerékpározni és az északi-part fejlesztései is folyamatosan zajlanak.

Jelenleg 21 kilométeren haladnak gőzerővel a munkálatok. 4,7 kilométeren épül át a jelenlegi kerékpáros útvonal,

hogy szélesebb és biztonságosabb legyen. 14,5 kilométeren megújul a meglévő pálya, míg 1,8 kilométeren új kerékpárút létesül.

A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a jelenleg is meglévő körtúra lényegesen komfortosabbá válik.