Rekord nyereségeket értek el az idei második negyedévben az amerikai technológiai óriások. Az egyik vállalat ráadásul több mint 150 százalékos profitnövekedést produkált a tavalyi második negyedévhez képest.

Az Amazonnal az utolsó szereplő is jelentett az öt amerikai technológiai óriás közül, vagyis most már láthatóvá vált, miként teljesített a GAFAM-nak nevezett csapat, amely a Google anyacégét (Alphabet), az Amazont, a Microsoftot, az Apple-t, valamint a Facebookot tömöríti.

Annyiban mindenképpen izgalmas volt az idei második negyedév, hogy az ötösből az összes vállalat rekord nyereséget ért el, vagyis elmondható, hogy hasítottak az óriások.

Bár az Amazon, utolsóként, a várakozástól elmaradó bevételről jelentett, még így is 113 milliárd dollárt ért el ezen a fronton, ami 27 százalékos növekedésnek felelt meg, éves alapon. A menedzsment azonban hozzátette, a növekedés lassulása csak annak tudható be, hogy tavaly elképesztően erős volt a cég e-kereskedelmi szegmense a koronavírus-járvány miatt vagyis elsősorban a rendkívül magas bázis miatt lassult a bevétel növekedése

Miként a Statista alábbi ábráján látszik, az Amazon 7,8 milliárd dolláros profitot ért el, ami 49 százalékos növekedés volt a megelőző év azonos negyedévéhez képest. A Microsoft 16,5 milliárdos profittal 47 százalékos növekedés produkált, míg az ötös növekedési bronzérmese az Apple lett 21,7 milliárdos nyereséggel (93 százalékos növekedés).

Az öt nagy amerikai technológiai vállalat nyeresége az idei második negyedévben (Q2), összevetve az egy évvel korábbi időszakkalForrás: Statista

A Facebook és az Alphabet viszont átlépte a 100 százalékos növekedési határt is. A közösségi média óriás 10,4 milliárd dolláros nyeresége 101 százalékos bővülésnek számított, az Alphabet 18,5 milliárdos profitja pedig 166 százalékos növekedést jelentett.

Mindeközben a Facebook és az Apple relatíve visszafogott előrejelzéseket tett közzé a következő időszakra, figyelmeztetve a befektetőket, hogy az elmúlt 15 hónapban tapasztalt csillagászati növekedési ütem várhatóan lassulni fog. Egyelőre azonban még nem látszik a lassulás az amerikai techóriásoknál.

Összességében az látszik tehát, hogy a GAFAM csoport még mindig igen erősen tud profitálni a járvány hatásaiból, különösen az e-kereskedelem és az online hirdetések területén.