A bank e-mailben küldött levelet ügyfeleinek, amelyben arra kéri őket, hogy fokozottan figyeljenek banki adataik védelmére, mert csalók banki ügyintézőnek vagy befektetési tanácsadónak adják ki magukat, és hívnak fel magánszemélyeket.
Az Erste arra figyelmezteti ügyfeleit, hogy fokozottan figyeljenek a következőkre:
A csalók többek között olyan ügyekben telefonálhatnak, hogy gyanús tranzakció miatt tiltották le az adott ügyfél kártyáját, belső csalókra hívják fel a figyelmet, kecsegtetően jó befektetési tanáccsal szolgálnak, illetve több esetben az egyenlegre kérdeznek rá, hogy felmérjék, mekkora összeget tudnának megszerezni.
A csalók a következőképpen ismerhetők fel:
Ha a fenti adatok megadására kérnek valakit, szakítsa meg a hívást, és hívja az Erste TeleBankot.
Az Erste - és más bankok - sem kérik el a bankkártyára vonatkozó összes adatot, az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre (vagy csak a jelszavát), és nem kérik távoli elérést biztosító program vagy konkrétan megnevezett vírusellenőrző alkalmazás telepítését.