Veszélybe kerülhetnek egy hazai bank ügyfelei

adathalászat sms
Az országot ellepték az SMS-ek. Csomagküldő szolgálat még sosem volt ilyen túlbuzgó, vagy csak sokat rendeltünk a karantén alatt? Mint kiderült, egészen más áll a háttérben. Itt az idő lerántani a leplet az adathalászatról!
Vágólapra másolva!
Az Erste Bank ügyfeleit magukat banki ügyintézőnek kiadó csalók hívják fel - erre vonatkozóan adott ki figyelmeztetést a pénzintézet. Ugyanakkor nem Erste-specifikus, hanem általános banki problémáról van szó.
Vágólapra másolva!

A bank e-mailben küldött levelet ügyfeleinek, amelyben arra kéri őket, hogy fokozottan figyeljenek banki adataik védelmére, mert csalók banki ügyintézőnek vagy befektetési tanácsadónak adják ki magukat, és hívnak fel magánszemélyeket.

Az Erste arra figyelmezteti ügyfeleit, hogy fokozottan figyeljenek a következőkre:

  • Ne adják ki a teljes kártyaszámot!
  • Ne adják ki a bankkártya számának középső részét!
  • Ne adják ki a bankkártya lejárati idejét!
  • Ne adják ki a bankkártya (a kártya hátoldalán található) kódot!
  • Ne adják ki az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre!
  • Ne engedjenek telepíteni semmilyen alkalmazást mobileszközükre vagy számítógépükre!
  • Ne adják ki a tranzakcióhoz tartozó SMS megerősítő kódot!
  • Mindig ellenőrizzék a kedvezményezettet, ne hagyják jóvá automatikusan a tranzakciókat a mobiltelefonon megjelenő jóváhagyási kérésre!

A csalók többek között olyan ügyekben telefonálhatnak, hogy gyanús tranzakció miatt tiltották le az adott ügyfél kártyáját, belső csalókra hívják fel a figyelmet, kecsegtetően jó befektetési tanáccsal szolgálnak, illetve több esetben az egyenlegre kérdeznek rá, hogy felmérjék, mekkora összeget tudnának megszerezni.

Illusztráció Fotó / 123RF

A csalók a következőképpen ismerhetők fel:

  • A magyar bankok munkatársai nem kapcsolják át az ügyfelet egy gombnyomásra egy másik bank kollégájához további ügyintézésre.
  • A csalók szinte minden esetben kérik valamilyen távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését (pl.: AnyDesk, Teamviewer stb.), bankkártya limit emelését, az elérhető egyenleg egy másik számlára történő utalását vagy megerősítő kódok, azonosítók megadását.

Ha a fenti adatok megadására kérnek valakit, szakítsa meg a hívást, és hívja az Erste TeleBankot.

Az Erste - és más bankok - sem kérik el a bankkártyára vonatkozó összes adatot, az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre (vagy csak a jelszavát), és nem kérik távoli elérést biztosító program vagy konkrétan megnevezett vírusellenőrző alkalmazás telepítését.