A tőzsdei bevezetés, amelyet várhatóan ősszel jelentenek be, valószínűleg azzal járna, hogy a milliárdos vállalkozó Sir Richard Branson lemondana az üzletág teljeskörű irányításáról.
Az üzletember tulajdonában lévő Virgin Group jelenleg a légitársaság 51 százalékát birtokolja,
a többi az amerikai székhelyű Delta Air Lines tulajdonában van.
A legtöbb légitársasághoz hasonlóan a Branson többségi tulajdonában lévőt sem kímélte meg a koronavírus-járvány. A Virgin Atlantic áprilisban 659 millió font adózás előtti veszteséget könyvelhetett el a tavalyi évre vonatkozóan, az utasainak száma ugyanezen időszak alatt 80 százalékkal esett vissza. A vállalat a kiadásokat 41 százalékos létszámleépítéssel és néhány régi repülőgép korai nyugdíjazásával próbálta visszafogni.
Miután hónapokra leállt a menetrend szerinti járatok indításával,
a vállalat az üzletág fenntartása érdekében tavaly nyáron egy 1,2 milliárd font értékű mentőcsomagot hozott tető alá,
amelynek részét képezte egy 170 millió font értékű kölcsön a Davidson Kempner fedezeti alaptól. Branson a magánvagyonából is áldozott mintegy 200 millió fontot a célra, ezt az összeget a Virgin Galactic űrhajózási részlegében lévő részesedésének eladásából szedte össze.
A Virgin Group reményei szerint a légitársaság 2022-ben ismét nyereséges lehet. A cég képviselője elmondta, hogy a megállapodás a legrosszabb esetre vonatkozó előrejelzésen alapult, és amennyiben a nemzetközi utazás 2023-ra megközelíti a válság előtti, normális szintet nem terveznek újabb tőkebevonást.
A Virgin Atlantic helyzetét az Egyesült Királyságból induló nagy légitársaságok közül az egyik legveszélyeztetettebbnek tartották, mivel az elmúlt évek során alig termelt nyereséget.
A tőzsdei bevezetés, amelyről először a Sky News számolt be, trükkös húzásnak bizonyulhat, mivel a londoni székhelyű International Airlines Group (ennek egyik leányvállalata a British Airways) és az easyJet légitársaságok részvényeinek árfolyama továbbra is jelentősen elmarad a válság előtti szinttől.
A világjárvány miatt számos országban továbbra is érvényben vannak az utazási korlátozások, ami a befektetőket egyre jobban aggasztja, hiszen ezáltal az iparág talpra állása a bizonytalan jövőbe tolódott.
A Virgin Atlantic számára a fő problémát az jelenti, hogy az Amerikai Egyesült Államokban még mindig beutazási tilalom van érvényben a brit állampolgárok túlnyomó többsége számára, a lakosoknak pedig azt tanácsolják, hogy maradjanak otthon.
A Sky News arról számolt be, hogy a Virgin Atlantic tanácsadói, köztük a Citi és a Barclays, az elmúlt hetekben nagybefektetőkkel tárgyaltak az esetleges tőzsdei bevezetés tervéről, amire a pénzügyi csoportok állítólag pozitívan reagáltak.