Az alkoholos italok Dél-Korea kultúrájának meghatározó elemei. A nemzet az egy főre jutó alkoholfogyasztás tekintetében a legelső Ázsiában. A 15 év feletti lakosság évente átlagosan 12,3 liter tiszta alkoholt iszik meg, amellyel a 17. helyen állnak a világon.

A legnépszerűbb ital a helyiek körében a sör és a szodzsu, amely egy rizsből, árpából és édesburgonyából készülő olcsó likőr. Azonban a röviditalok fogyasztása is egyre nagyobb mértéket ölt az országban, így a japán és tajvani maláták sikerei után Dél-Korea is belefogott a whisky gyártásába.

Szöul közelében egy erdős, domboldalas vidéken épült meg az a lepárló, ahol az első saját gyártású whiskyket palackozzák, igaz a fő összetevőket - a malátát és az élesztőt -, valamint a szakértelmet egyelőre Skóciából importálják. A skót Andrew Shand operatív vezérigazgató és egyben vezető lepárló olyan híres márkák üzemeiben dolgozott ezelőtt, mint a Chivas Regal és a Nikka. A szakember szerint

a dél-koreai whisky nagy siker lehet, aminek az ország szélsőséges klímája, a fagyos tél és párás nyár az egyik kulcsa. Az időjárás miatt ugyanis az alkoholos ital itt négyszer gyorsabban érhet, mint Skóciában.

Dél-Korea első whiskylepárló üzemének vezetői, Brian Do elnök-vezérigazgató és Andrew Shand operatív vezérigazgatóForrás: Twitter/Three_societies

Habár a koronavírus-járvány során a whiskyeladások világszerte drámaian visszaestek, a társaság vezetője szerint a prémium italokra lesz kereslet ésaz emberek elvárják Dél-Koreától, hogy minőségi termékeket készítsen- tette hozzá Brian Do, a dél-koreai-amerikai cég alapítója.

Az alkoholos ital előállításához szükséges eszközök egyike a dél-koreai üzembenForrás: Twitter/Three_societies

A Three Societies fő terméke a gin, valamint a Ki-One single malt whiskyje, amely jelenleg 1030 hordóban érlelődve várja, hogy 2023-ban értékesítsék. Tekintve a japán, szintén malátából készült alkoholos italok iránti fokozódó érdeklődést, nem lenne nagy meglepetés, ha a dél-koreai nedű is hamar népszerűségre tenne szert.