A Wall Street Journal szerint az Amazon az áruházakhoz hasonló több nagy fizikai kiskereskedelmi üzlet megnyitását tervezi az Egyesült Államokban. A vállalat célja, hogy növelje ruházati- és háztartási cikkeinek, illetve elektronikai és egyéb termékeinek eladásait.

Az Amazon több nagyobb fizikai üzlet megnyitását tervezi az Egyesült Államokban, melyek közül az elsők némelyike Ohioban és Kaliforniában nyílik majd meg. Az üzlethelyiségek körülbelül 2.800 négyzetméter nagyságúak lesznek, melyek méretüket tekintve hatalmas növekedést jelentenek a óriásvállalat Amazon Go élelmiszerboltjaihoz képest.

IllusztrációForrás: AFP/David Becker

A Breitbart News szerint az üzletek állítólag úgy fognak kinézni, mint egy lekicsinyített Bloomingdale vagy Nordstrom bolt. Továbbá a legnépszerűbb márkák és a cég saját termékei lesznek elérhetők a vásárlók számára. A vállalat arra számít, hogy a fizikai áruházak megnyitásával tovább növeli majd termékeinek eladásait annak ellenére, hogy a Wells Fargo szerint jelenleg is az Amazon a legnagyobb ruházati eladó az Egyesült Államokban.

A fizikai üzletek népszerűsége jelentősen visszaesett az elmúlt években, ami részben az e-kereskedelem folyamatos növekedésének köszönhető, amelyhez az Amazon nagyban hozzájárult. Mindemellett a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében hozott korlátozások is tovább gyengítették a fizikai üzletek bevételét, míg az online vásárlás népszerűsége az egekbe szökött. Ennek ellenére az elemzők úgy gondolják, hogy az áruházak a következő hónapokban erős eladási számokat produkálnak majd az Egyesült Államokban, mivel sok vállalat olcsóbban árulja termékeit, hogy becsalogassa az embereket üzleteibe.