A BMW Group a belátható jövőben biztosan fenntartja a debreceni érdekeltségeit, amelynek révén az évtized közepétől egy vadonatúj, elektromosjármű-architektúrára épülő modell gyártását is megkezdik - nyilatkozta a VG érdeklődésére Salgó András, a német autóipari konszern hazai érdekeltségének vállalati kapcsolatok igazgatója. Hozzátette, hogy
ez az új generációs elektromos építőkészlet a Neue Klasse néven fut,
és hasonló paradigmaváltást jelent majd a vállalat életében, mint a név eredetije mögött álló modell az 1960-as években. A témában azonban egyelőre nem osztott meg bővebb információkat az újságíróval.
Bár azt már a Covid-19-válság első szakaszában elismerte a debreceni önkormányzat, hogy a BMW beruházási ütemtervéhez illeszkedve a felek közös megegyezéssel több fejlesztési elemnél is módosítottak a határidőkön. Ebbe a körbe tartozott a telekommunikációs hálózat, az ivóvíz-, a szennyvíz-, a csapadékvíz-vezeték, a gázellátás, az útcsatlakozások és az intermodális központ is.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter viszont a pandémia bizonytalanságai és az iparág ismert nehézségei ellenére megerősítette:
a BMW debreceni üzeme lesz a kulcsa a német autógyártó társaság elektromobilitásra épülő stratégiájának.
A tárcavezető tavaly decemberben Münchenben, a vállalat vezetőinél is járt, az egyeztetést pedig azzal nyugtázta, hogy Magyarország a tradicionális autóipar után az elektromos autózásra épülő korszakban is a világ vezetői közé fog tartozni.