Kiderült, milyen tervei vannak az Auchannak Magyarországon

Auchan
Budaörs, 2018. augusztus 27. Vásárlók az Auchan budaörsi áruházban 2018. augusztus 27-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vágólapra másolva!
A múlt héten jelentették be, hogy a francia tulajdonú Auchan üzletláncban kisebbségi tulajdonrészt vásárol Magyarország egyik vezető befektetéskezelő cégcsoportja, az Indotek. Néhány hónapon belül hagyhatják jóvá a stratégiai-beruházási célokat, de már most látni, hogy soha nem látott fejlesztési dömping és terjeszkedés jöhet az Auchannál, és a szintlépést a másik hazai ELO-leány, a Ceetrus is segítheti. A kisebbségi tulajdonos Indotekkel a háta mögött 2025-re elérné a 15 százalékos piaci részesedést az áruházlánc. A terv részleteit a vállalatvezetők, Dominique Ducoux (Auchan) és Pascal Steens (Ceetrus) részletezték a Világgazdaságnak.
Vágólapra másolva!

A cikkből kiderül, hogy egy ideje már zajlottak az egyeztetések az Indotek Group és az Auchan csoport holdingja, az ELO között, amelynek az Auchan Magyarország Kft. mellett a Ceetrus Magyarország is a hazai leányvállalata. Az egy pillanatig sem volt opció, hogy a franciák a többségi tulajdonosi hányadról lemondjanak, azaz, nemhogy a 100, az 51 százalék sem képezhette a tárgyalás alapját.

Az Auchan tulajdonosi szerkezetében bekövetkező átalakulás rövid távon nem okoz nagy változást, a hosszabb távú stratégiai célokat viszont már közösen fogják kitűzni a kisebbségi partnerükkel.

Az a céljuk, hogy az ország teljes lakosságát elérjék a hagyományos boltokkal és az online csatornával. Jelenleg nagyjából egyharmaduk találkozik az üzleteik kínálatával, hiszen eddig főként a fővárosra és a központi régióra koncentráltak. Ezt a célukat 2025-ig szeretnék megvalósítani, mint ahogy azt is, hogy legyen legalább 15 százalékos a piaci részesedésük.

Illusztráció Forrás: MTI/Szigetváry Zsolt

Az interjúban elhangzott továbbá, hogy már most is 80 százalék feletti a hazai termékek aránya az élelmiszer kategóriákban az áruházláncnál, és nyitottak arra, hogy aki megfelel a magas minőségi követelményeknek, az a beszállítójuk legyen.

Fontos, hogy minden áruházukban elérhetőek legyenek a vonzáskörzetéből származó helyi termékek,

és a kistermelők is közvetlenül beszállíthassanak az Auchannak. Ebbe az irányba mutat a Gazdától az asztalig programjuk is, amelynek keretében szeretnék megismertetni a tisztán hazai zöldséget, gyümölcsöt termelő és háztáji húst beszállító partnereiket.

Jelenleg a 19 hiper- mellett öt szupermarketük van Magyarországon, és mindkét számot növelni szeretnék.

Ugyanakkor jó lehetőséget látnak például a kényelmi, az úgynevezett convenience üzletekben: a kisebb eladóterű, forgalmas, belvárosi lokációkban. Minden eddiginél nagyobb fejlesztések várhatók, a külső arculatukat és a belső szerkezetüket tekintve is.

A Ceetrus ingatlanfejlesztő pedig gazdasági társaságként, szeretné fejleszteni az ingatlanportfólióját és átalakítani az Auchan hipermarketek, valamint az Auchan Korzó nevű üzletsorok közelében található helyszíneket. Az ingatlanpiac azonban nagyon összetetté vált, az ingatlankínálat gyors változását figyelhetjük meg. Nem csak Budapesten, hanem a nagyobb vidéki városokban is hamarosan kitehető a megtelt tábla a toplokácók kereskedelmi ingatlanjait tekintve. A Ceetrus figyelemmel kíséri ezt a változást, és minden tudását, tapasztalatát felhasználja ahhoz, hogy ingatlanszakmai oldalról elősegítse az Auchan további terjeszkedését és átalakítását. Ebben kiváló partnerük lehet az Indotek Group.