Egyre többen elégedetlenek Elon Musk internetes cégével, miután az ügyfelek azt tapasztalták, hogy a 100 dolláros előleget a nagysebességű műholdas szélessávú szolgáltatásért befizették, a Starlink ügyfélszolgálata ugyanakkor nem reagál egyetlen kérdésükre sem. A részletekről a Business Insider számolt be.

Az Insider több olyan ügyfélhez is eljutott, akik már 7 hónappal ezelőtt kifizették a 100 dollár (kb. 30 ezer forint) előleget a nem kevesebb, mint 1639 Föld körüli műholddal működő Starlink Better Than Nothing béta szolgáltatásáért. Nevezettek meg is kapták vásárlásukról a visszaigazolást, ezt küldték tovább emailben a hírportálnak. Ebben az szerepelt, hogy 2021 közepén-végén számíthatnak a szolgáltatás működésének megkezdésére az adott területen.

Egy újabb emailben a cég arra kéri a vásárlókat, hogy 499 dollárért (146.000 forint) adják le rendeléseiket az állványt, WIFI routert és terminált tartalmazó csomagra és egyúttal fizessék be a 100 dolláros havi előfizetési díjat is.

Azonban a harmadik negyedév végéhez közeledve az ügyfelek még mindig nem tudják, hogy mikor csatlakozhatnak a hálózathoz – az ügyfélszolgálat számukra ugyanis elérhetetlen.

Azok számára, akik már megkapták a készletet, úgy tűnik, a Starlink ügyfélszolgálatával való kapcsolatfelvétel nem jelent problémát.

A Starlink antennájaForrás: SpaceX

Egy névtelenséget kérő Starlink-ügyfél a Massachusetts állambeli Berkshire megyében azt mondta a lapnak, hogy amint megkapta a készletet, már tudott emailt küldeni a Starlinknek egy felmerült problémával kapcsolatban. Elmondása szerint napokon belül orvosolták is a problémát.

Rich Leshner, a BryceTech elemző és mérnöki cég tanácsadó alelnöke az Insidernek elmondta, hogy a Starlink-ügyfelek által tapasztalt hosszú várakozás nem meglepő."Az űrágazat számos, különböző szereplőjétől hallottuk, hogy az ellátás biztosítása jelentős kihívás számukra, a szállítási határidők betartásán, a termékminőségen, az ellátási hálózatuk megbízhatóságán még javítaniuk kell " - mondta Leshner.

Gwynne Shotwell, a SpaceX elnöke a Space Symposium egyik panelbeszélgetésén elmondta, hogy a világméretű chiphiány késleltette az új Starlink felhasználói terminálok létrehozását.

A Starlink honlapja szerint a szolgáltatás egyelőre csupán "korlátozott számú felhasználó" számára érhető el megadott működési területeken, a megrendeléseket pedig érkezési sorrendben teljesítik.