Az ügynökség egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy erősítse a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportképességét is. Az ősz folyamán a márkák népszerűsítése érdekében célzott programsorozatot is indít, és számos budapesti, külföldi és digitális rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a Fashion & Design Autumn keretében, melynek első és kiemelt designipari állomása a Maison&Objet szakvásár.
Idén szeptember 9-13. között rendezik meg a Paris Design Week központi eseményének számító Maison&Objet nemzetközi designvásárt, amelyet Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartanak számon.
Az ötnapos esemény közel 100 ezer főt vonz évente, nagy részben viszonteladókat, gyártókat és forgalmazókat, akik kifejezetten az új márkák felfedezése miatt érkeznek. A hazai designerek így ismét lehetőséget kapnak, hogy szakmai közönség előtt mutassák be az innovatív, fenntartható és progresszív látásmóddal készült egyedi designtárgyaikat. A szakmai zsűri által kiválasztott formatervezők a magyar design jeles bútoripari, lakberendezési és világítástechnikai újdonságaiból és kerámiáiból adnak egyedi ízelítőt.
A kiállításon a kiváló magyar alkotások idén is a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hallban kapnak helyet.
A 70 négyzetméteres kiállítótérben 10 tehetséges formatervező darabjai, köztük öt, az MDDÜ design LAB programja során elkészült termékek a Budapest Select standon mutatkoznak be. Az idei standkoncepció ötletes térelválasztó megoldásokkal, funkcionálisan különíti el a teret, így még inkább előtérbe helyezi, kiemeli és érvényesülni hagyja ezeket a különleges designtárgyakat. A koncepciótervet leginkább a nyers anyaghasználat jellemzi, valamint a játékos, sejtelmes elemek alkalmazása, melyek bejárása során egyesével, vizuálisan háborítatlanul fedezhetőek fel a formatervezők remekei. A stand része továbbá egy dedikált virtuális sarok, ahol kihelyezett VR szemüvegek segítségével nyerhetnek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe, ezáltal pedig a magyar design sokszínű portfóliójába.
A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ első design LAB inkubációs programjában részt vevő hét tervező-gyártó páros szériaérett alkotásai a Valorisation de l'Innovation dans l'Ameublement (VIA) és a Le French Design Galerie – francia designintézet – épületében kerülnek bemutatásra, ami a Paris Design Week egyik hivatalos helyszíne lesz idén.
„A Maison&Objet kiváló lehetőség arra, hogy a magyar formatervezők felkeltsék a külföldi megrendelők érdeklődését és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket. Az idei kiállítás különösen fontos lehetőség számukra, hiszen hosszú idő után ismét személyesen mutatkozhatnak be a nemzetközi szakma előtt, így olyan értékes kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is építkezhetnek.
A rendezvény új távlatokat nyit a részt vevő formatervezők előtt, amelynek köszönhetően nemcsak ismertségük tekintetében tapasztalhatnak pozitív változásokat, hanem az exportból származó bevételüket is növelhetik
– emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A Magyar Divat & Design Ügynökség idén ősszel a Fashion & Design Autumn rendezvénysorozat keretében a divatot és designt, az inspirációt és a kreativitást állítja főszerepbe, így ebben az időszakban a legkiválóbb események várják a kreatívipar iránt érdeklődőket és mutatják be a hazai, V4-es, illetve nemzetközi divat- és formatervezőket, valamint kreatívipari gondolkodókat, szakértőket.