Világhírű francia szakvásáron vesznek részt magyar formatervezők az MDDÜ támogatásával

BATA-JAKAB Zsófia
Budapest, 2021. augusztus 26. Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója a Dubaji Világkiállításon részt vevő magyar személyzet formaruháit bemutató sajtórendezvényen Budapesten 2021. augusztus 26-án. A világkiállításon két tervező, a THEFOUR és az Elysian formaruháit viseli majd a magyar pavilon személyzete. MTI/Mohai Balázs
Vágólapra másolva!
Megnyitotta kapuit Párizsban Európa egyik legnívósabb lakberendezési szakkiállítása, a méltán híres Maison&Objet designipari vásár, ahol 10 tehetséges magyar formatervező egyedülálló alkotásai tekinthetőek meg a Magyar Divat & Design Ügynökség egységes Budapest Select ernyőmárkája alatt. Emellett a kiállítással párhuzamosan a design LAB inkubációs program keretében elkészült, kimagasló minőségű és innovatív designtárgyakból is kiállítás nyílik a francia designintézetben a Paris Design Week alatt - olvasható a Magyar Divat & Design Ügynökség sajtóközleményében.
Vágólapra másolva!

Az ügynökség egyik fő stratégiai célkitűzése, hogy erősítse a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, amellyel hozzájárul a márkák gazdasági stabilitásához, valamint ösztönzi azok exportképességét is. Az ősz folyamán a márkák népszerűsítése érdekében célzott programsorozatot is indít, és számos budapesti, külföldi és digitális rendezvényen biztosít szereplési lehetőséget a Fashion & Design Autumn keretében, melynek első és kiemelt designipari állomása a Maison&Objet szakvásár.

Idén szeptember 9-13. között rendezik meg a Paris Design Week központi eseményének számító Maison&Objet nemzetközi designvásárt, amelyet Európa három legmeghatározóbb belsőépítészeti rendezvényének egyikeként tartanak számon.

Az ötnapos esemény közel 100 ezer főt vonz évente, nagy részben viszonteladókat, gyártókat és forgalmazókat, akik kifejezetten az új márkák felfedezése miatt érkeznek. A hazai designerek így ismét lehetőséget kapnak, hogy szakmai közönség előtt mutassák be az innovatív, fenntartható és progresszív látásmóddal készült egyedi designtárgyaikat. A szakmai zsűri által kiválasztott formatervezők a magyar design jeles bútoripari, lakberendezési és világítástechnikai újdonságaiból és kerámiáiból adnak egyedi ízelítőt.

Tavaly ősszel óriási érdeklődés övezte a 360 Design Budapest kiállítást, amelyet a Magyar Divat & Design Ügynökség valósított meg a Budapest Design Week szakmai partnereként Forrás: Magyar Divat & Design Ügynökség / Youtube videó

A kiállításon a kiváló magyar alkotások idén is a trenddiktáló márkák helyszíneként ismert Signature Hallban kapnak helyet.

A 70 négyzetméteres kiállítótérben 10 tehetséges formatervező darabjai, köztük öt, az MDDÜ design LAB programja során elkészült termékek a Budapest Select standon mutatkoznak be. Az idei standkoncepció ötletes térelválasztó megoldásokkal, funkcionálisan különíti el a teret, így még inkább előtérbe helyezi, kiemeli és érvényesülni hagyja ezeket a különleges designtárgyakat. A koncepciótervet leginkább a nyers anyaghasználat jellemzi, valamint a játékos, sejtelmes elemek alkalmazása, melyek bejárása során egyesével, vizuálisan háborítatlanul fedezhetőek fel a formatervezők remekei. A stand része továbbá egy dedikált virtuális sarok, ahol kihelyezett VR szemüvegek segítségével nyerhetnek bepillantást a látogatók az öt nemzetközi díjat nyert 360 Design Budapest kiállítás digitális tereibe, ezáltal pedig a magyar design sokszínű portfóliójába.

A Budapest Select stand mellett, a szakvásárral egy időben az MDDÜ első design LAB inkubációs programjában részt vevő hét tervező-gyártó páros szériaérett alkotásai a Valorisation de l'Innovation dans l'Ameublement (VIA) és a Le French Design Galerie – francia designintézet – épületében kerülnek bemutatásra, ami a Paris Design Week egyik hivatalos helyszíne lesz idén.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat és Design Ügynökség vezérigazgatója Forrás: MTI/Mohai Balázs

„A Maison&Objet kiváló lehetőség arra, hogy a magyar formatervezők felkeltsék a külföldi megrendelők érdeklődését és ezzel megalapozzák a nemzetközi piacra lépésüket. Az idei kiállítás különösen fontos lehetőség számukra, hiszen hosszú idő után ismét személyesen mutatkozhatnak be a nemzetközi szakma előtt, így olyan értékes kapcsolatokra tehetnek szert, amelyekre akár a későbbiekben is építkezhetnek.

– emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A Magyar Divat & Design Ügynökség idén ősszel a Fashion & Design Autumn rendezvénysorozat keretében a divatot és designt, az inspirációt és a kreativitást állítja főszerepbe, így ebben az időszakban a legkiválóbb események várják a kreatívipar iránt érdeklődőket és mutatják be a hazai, V4-es, illetve nemzetközi divat- és formatervezőket, valamint kreatívipari gondolkodókat, szakértőket.