Az AD Ports Group és a CMA CGM Group bejelentették, hogy megállapodást kötöttek 570 millió EAE dirham (45,8 milliárd forint) befektetéséről egy, a Khalifa kikötőben (Abu-Dzabi) létrehozandó új terminál megépítésébe. A 35 évre szóló koncessziós megállapodás alapján létrehozásra kerülő, csúcstechnológiát képviselő terminál 2024-ben kezdi meg működését, és kezdeti kapacitása 1,8 millió TEU szabványkonténer lesz.

A Khalifa kikötő a világ négy legnagyobb hajózási vállalata közül három számára is regionális központként szolgál. A régió logisztikai és ipari tevékenységeket támogató vezető vállalata, az AD Ports Group (AD Ports Csoport) és a világ egyik vezető hajózási és logisztikai cége, a franciaországi székhelyű CMA CGM Group (CMA CGM Csoport) bejelentették, hogy 35 évre szóló koncessziós megállapodást kötöttek.

A megállapodás értelmében az új terminál a GCC (Gulf Cooperation Council ,Öböl-menti Együttműködési Tanács) régió első félautomata konténerkikötőjében, a Khalifa kikötőben épül fel és egy vegyesvállalat fogja kezelni. A csúcstechnológiájú terminál hozzájárul a Khalifa kikötő növekedéséhez. Az építési munkálatok 2021-ben kezdődnek meg, és a tervek szerint az új terminál 2024-ben kerül átadásra. 

IllusztrációForrás: AFP/Karim Sahib

Az Egyesült Arab Emírségek (EAE) és Abu Dzabi földrajzi szempontból a nemzetközi kereskedelmi útvonalak metszéspontjában van. 

Ez a megállapodás is alátámasztja azt, hogy a Khalifa kikötő egyike lett a világ azon néhány kikötőjének, amelyek központi kikötőként szolgálnak a világ három legnagyobb hajózási társasága számára, és ugyanakkor kulcsfontosságú szerepet töltenek be a globális tengeri kereskedelemben, összekapcsolva a keleti és nyugati piacokat. A CMA CGM Csoport, amely Abu Dzabi vezető kereskedelmi, logisztikai és ipari tevékenységeket támogató vállalatának partnere lesz, a világ négy legnagyobb hajózási vállalata közt a harmadik helyen áll. A terminál új regionális központ lesz a CMA CGM számára, és lehetővé teszi, hogy a Csoport saját szolgáltatási palettájával szolgálja ki az Abu Dzabi és Dél-Ázsia, Nyugat-Ázsia, Kelet-Afrika, Európa, a Földközi-tenger vidéke, továbbá a Közel-Kelet és az indiai szubkontinens közötti áruforgalmat.

Cikkünk kiemelt képe illusztráció.