Óriási gépszörnyek érkeztek a MÁV-hoz - képek

Jászkisér, 2021. szeptember 14. Új ágyazatrostáló gép a MÁV FKG jászkiséri székhelyén 2021. szeptember 14-én. Vasútépítő munkagépek érkeztek a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. (MÁV FKG) jászkiséri székhelyére; a beruházás eredményeként javul a vasúti pálya minősége, csökken a karbantartásra fordított idő, nő az utazási komfort. MTI/Mészáros János
Vágólapra másolva!
Vasútépítő munkagépek érkeztek a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító Kft. (MÁV FKG) jászkiséri székhelyére; Fónagy János, a nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár a cég székhelyén azt hangsúlyozta, hogy a beruházás eredményeként javul a vasúti pálya minősége, csökken a karbantartásra fordított idő, nő az utazási komfort.
Vágólapra másolva!

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára arról beszélt, hogy a hazai közlekedés színvonalát érdemben befolyásolják az állami tulajdonú szolgáltatók és hálózatüzemeltetők képességei.

A kormány folyamatosan és bőkezűen támogatja a nemzeti közlekedési társaságok eszközbeszerzéseit

- jegyezte meg.

Kattintson az alábbi képre!

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: a tavaly megrendelt négy nagyvasúti munkagépből hármat már leszállítottak a MÁV FKG részére: az új beszerzésű vágánystabilizátort, a kitérő- és vágányszabályozó gépet, valamint az ágyazatrostáló gépet.

Fónagy János kiemelte: a vasút komoly fejlődésen ment keresztül, megjelentek a 600 ülőhelyes emeletes villamos motorvonatok, a MÁV már az ötvenedik saját fejlesztésű IC+ kocsiját is üzembe helyezte. Pályakorszerűsítések segítették a nagyvárosok megközelítését, bár e téren még van tennivaló.

Fónagy János, a nemzeti vagyonnal kapcsolatos parlamenti ügyekért felelős államtitkár a MÁV FKG jászkiséri székhelyén tartott sajtótájékoztatón Forrás: MTI/Mészáros János

A tervek szerint 2022 végétől a fővárosi agglomerációban csak korszerű motorvonatok közlekednek majd. Szólt arról: a kormány lehetővé tette, hogy a mintegy 57 ezer munkavállalót foglalkoztató MÁV-Volán-csoportnál hároméves bérmegállapodást kössenek, 2021. július 1-jétől három év alatt 15 százalékkal nő a munkavállalók alapbére, amihez a kormány 96,5 milliárd forintot biztosít.

A következő tíz évben mintegy 6000 milliárd forint vasúti beruházást terveznek, a vasúti gördülőállományra mintegy 2000, a közlekedési infrastruktúrára 4000 milliárd forintot szánnak

- tájékoztatott az államtitkár.

Mosóczi László megjegyezte, a Volánbusz járműfiatalítási programjában teljes autóbusz-állománya 40 százalékát újítja meg 2022 végéig. Már több mint ezer autóbuszt állítottak forgalomba, nyáron állapodtak meg az eddigi legnagyobb, 500 darabos beszerzésről. Pár hete üzemel a negyven, tisztán elektromos üzemű autóbusz is - mondta.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a MÁV FKG jászkiséri székhelyén tartott sajtótájékoztatón 2021. szeptember 14-én Forrás: MTI/Mészáros János

Kitért arra, hogy a Magyar Közút 2010 óta több mint 42 milliárd forintot fordított gépbeszerzésekre. A terveket figyelembe véve ez a szám év végére akár a 48 milliárd forintot is meghaladhatja - számolt be.
A kormány 2010 óta jelentős erőforrásokat mozgósít a kötött pályás infrastruktúra és járműállomány megújítása érdekében. A közlekedésfejlesztésben a környezetkímélő, energiahatékony vasút elsőbbségét igyekeznek érvényre juttatni - mondta.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója elmondta: A négy gép beszerzésére 25 millió 200 ezer eurós szerződést kötött a MÁV FKG a két nyertes vállalkozóval. A közbeszerzésen nyertes Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH egy nagyteljesítményű RM 85-750 ágyazatrostálógépet, egy nagyteljesítményű DGS 62 NG dinamikus vágánystabilizálógépet és egy UNIMAT 08-4X4/4S kitérő- és vágányszabályozógépet szállított a MÁV FKG részére. Az RGH 20C2 típusú sínköszörűgép gyártására a Harsco Rail Europe GmbH adott be nyertes pályázatot, ennek szállítása 2022 őszre várható - közölte.

Hozzátette:

a MÁV FKG többek között a vasúttársaság több mint 7000 kilométeres vágányhálózatának karbantartásáért felel, évente a teljes hálózat körülbelül egynegyedén végeznek nagygépes karbantartási, illetve felújítási munkákat. Ehhez elengedhetetlen a korszerű géppark.

Az új gépek beszerzésével lehetőség nyílik önköltségen, cégcsoporton belül jelentős kapacitásnövelésre. Az új berendezésekkel a karbantartásra fordított idő (vágányzár) csökken, így gyorsabb ütemben szüntethetik meg a sebességkorlátozásokat, javíthatják a vasúti pálya minőségét. Ennek köszönhetően megbízhatóbb és komfortosabb utazási körülmények várják majd az utasokat - közölte.

Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a MÁV FKG jászkiséri székhelyén tartott sajtótájékoztatón Forrás: MTI/Mészáros János

Thomas Schöpf, a Plasser & Theurer, Export von Bahnbaumaschinen GmbH értékesítési vezetője elmondta: a vasút gazdaságos, ökológiailag fenntartható, környezetbarát. A MÁV és a cég közötti üzleti kapcsolat a nyolcvanas évekre nyúlik vissza - számolt be. Szólt arról, hogy nemrég az osztrák szövetségi vasúttól kaptak megbízást száz hibrid meghajtású felsővezeték-szerelő gép beszerzéséről. Ezek nem csak elektromos hibrid, hanem akár hidrogén meghajtásúak is lehetnek.

Pócs János, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta: a jászkiséri embereknek a MÁV FKG nem csak megélhetést, hanem "rangot" is jelent. A cég megduplázta az elmúlt évekkel ezelőtti eredményét - közölte. Elmondta: az elmúlt évek során a Jászság mintegy 140 milliárd forint fejlesztésben részesült. Magyarországon a fejlesztések alapja a magyar beruházások, a magyar cégek - fogalmazott.

A beszédek után jelképes kulcsátadás következett, majd az új ágyazatrostáló gépet munkavégzés közben is bemutatták a MÁV FKG által gyártott MFS-35 M típusú ágyazatikő-szállító és -rakodó kocsikkal együtt.