45 milliárd dolláros üzletté nőheti ki magát a digitális zenehallgatás

Vágólapra másolva!
Hatalmas emelkedéssel debütáltak a Universal Music Group (UMG) részvényei kedden az amszterdami tőzsdén, ezzel a vállalat elnyerte év eddigi legnagyobb európai tőzsdei bevezetése elismerést. A részletekkel a CNBC és a The Guardian jelentkezett.
Vágólapra másolva!

Az olyan platinalemezes előadók, mint Lady Gaga és Taylor Swift mögött álló cég részvényeivel kedd reggel valamivel 25 euró felett kereskedtek.

Ezzel az Euronext amszterdami tőzsdén jegyzett UMG értéke meghaladja a 45 milliárd eurót.

Az UMG a világ legnagyobb zenei vállalata, és a Warner Music Group és a Sony Music mellett a "nagy három" lemezkiadó tagjaként uralja a zeneipart.

Több mint 60 országban van jelen, és olyan ismert zenei nevek állnak mögötte, mint Ariana Grande és a Queen. Háttérkatalógusában olyan ikonikus művészek is szerepelnek, mint Bob Dylan és a Beatles, amelyek nagy vonzerőt jelentettek a befektetők számára.

A vállalat stratégiáját a zenei streaming fellendülésére összpontosította, amelytől azt várja, hogy még egy ideig növelni is fogja a jogdíjbevételeket és a nyereséget.

A Universal Music Publishing központja Santa Monicában, Kaliforniában Forrás: Wikipedia

Sir Lucian Grainge, a Universal Music vezérigazgatója szerint a világ legnagyobb lemezcégének e heti, 45 milliárd eurós tőzsdei bevezetése nem jelenti a zeneipar streaming-vezérelt fellendülésének csúcspontját, mivel a digitális zenehallgatás új hulláma, például az okos hangszórók, a csatlakoztatott autók és az olyan szolgáltatások, mint a TikTok, még több milliárd dolláros növekedést hozhat.

A vezérigazgató elmondása szerint a tőzsdei bevezetés lehetőséget biztosít arra, hogy a Universal a "következő generációs zenei vállalat" legyen.

Mark Mulligan, a Midia Research elemzője elmondta, hogy

a 2020-ban elért közel 22 milliárd dolláros globális streaming-bevétel mintegy 10 százaléka a licencbevételekből származott,

méghozzá az olyan platformokon való zenehallgatásból, mint a Facebook, az Instagram, a TikTok.

"A zene mindenhová eljut, mindenhol jelen van" - mondta Mulligan. "Tévéműsorok, játékok, reklámok, TikTok, Peloton, Instagram. A streaming jelentette az ugródeszkát az iparág szívébe. De már nem ez a történet egésze. A befektetők zenei katalógusokat vásárolnak, a feltörekvő piacok erős növekedést mutatnak. Mindez a befektetők számára érdekessé teszi a zeneipart. Úgy tűnik, hogy az iparág a növekedés csúcsán van."

Egy évtizeddel ezelőtt, amikor a lemezeladások folyamatosan zuhantak, de a streaming még nem hozott jelentős bevételt, az Universal 4,2 milliárd eurós bevételt ért el, és 507 millió eurós nyereséget termelt.

Idén a vállalat közel 8 milliárd eurós bevételre és 1,5 milliárd eurós potenciális nyereségre számít.

A zeneipari vállalatot a tőzsdére vivő Vivendi az Universal részvényeinek 60 százalékát kezdetben a részvényesek között osztja szét, akik aztán megtarthatják vagy eladhatják azokat. A tőzsdei bevezetés után a Vivendi, amely 2000 óta az Universal tulajdonosa, a vállalat 10 százalékát fogja ellenőrizni. A Tencent, a kínai technológiai és szórakoztatóipari konglomerátum a Universal 20 százalékát birtokolja.