Noha a Netflix szolgáltatása már a világ 190 országában elérhető, ezek közül sok gazdaság igen szegénynek mondható. Nem meglepő, hogy a vállalat egy helyen még ingyenes változatot is indít szolgáltatásából. De vajon hol a legolcsóbb netflixezni a világon?

A Netflix számára kiemelten fontos, hogy minél több új piacra törhessen be a streaming szolgáltatásával. A vállalat jelenleg 190 országban van jelen, de ezek között igen szegény gazdaságok is vannak. Afrikában például a cég úgy szeretne tovább terjeszkedni, hogy bejelentették, Kenyában beindítják az Androidra fejlesztett Netflix alkalmazás ingyenes verzióját. A cél az, hogy teszteljék, milyen kereslettel számolhatnak a térségben.

A Statista elemzése azonban most azt is megnézte, világszerte hol a legolcsóbb előfizetni a Netflix standard csomagjára. Arra jutottak, hogy Argentína és Törökország a két legolcsóbb piac ebből a szempontból. Ez igaz a havidíjak puszta összevetése esetén is, de akkor is, ha azt nézzük, az évesített díj hogy aránylik az átlagjövedelemhez.

A 8 ország, ahol a legalacsonyabb a Netflix standard csomagjának havi előfizetési díja. Az évesített díjak aránya az átlagjövedelemhez képestForrás: Statista.com

Argentínában a havidíj (2021. szeptember 21-i árfolyamon számolva) 4,67 dollár, vagyis nagyjából 1400 forint. Az éves díj pedig az átlagjövedelem 0,5 százalékát teszi ki. A második legolcsóbb pedig Törökország, ahol 4,75 dollár a havidíj, az éves díj pedig az átlagjövedelem 0,6 százalékát teszi ki.

Miként az ábrán látszik, a 8 legolcsóbb ország között található még Brazília, Kolumbia, Peru, India, a Fülöp-szigetek, valamint Dél-Afrika.

Különösen érdekes azonban India esete, ahol a számok elég jól érzékeltetik az országban tapasztalható rendkívül durva jövedelmi egyenlőtlenségeket. Míg ugyanis a Netflix standard csomag havi előfizetési díja 8,81 dollár (kb. 2645 forint), addig az látszik, hogy az évesített díj az átlagjövedelem 5 százalékát teszi ki, ami igen magasnak számít.

Összességében elmondható, hogy bár a Netflix folyamatosan növelte a bevételeit az elmúlt néhány évben (különösen a koronavírus-járvány időszakában), az előfizetők számának növekedése jelentősen lelassult az idei év első két negyedévében – legalábbis a megelőző évekhez képest. 2021 második negyedévéig összesen 209 millió előfizetője volt világszerte a vállalatnak.