Két élelmiszergyártó cég csúnyán összeveszett a lila szín miatt

csokoládé csokikészítés édesség desszert
A csokikészítés múltjába kóstolhatnak bele az új múzeumban - illusztráció
Vágólapra másolva!
A Milka mögött álló multinacionális óriás, a Mondelez jogi lépésekkel fenyegette meg a londoni székhelyű Primal Pantry márkát. A Milka gyártója szerint ugyanis a brit cég törvénytelenül használta a lila színt az egyik termékénél, amely túlságosan hasonlít a Milka ikonikus lila csomagolására.
Vágólapra másolva!

A Milka gyártója, a Mondelez jogi eljárással fenyegette meg a brit Primal Pantry nevű vegán snackgyártót.

A multinacionális óriás szerint ugyanis a Primal Pantry egyik gyümölcsszeletének lila csomagolása túlságosan hasonlít a Milka ikonikus lila csomagolására.

Ezzel pedig szerintük a márka megsértette a Milka európai védjegyoltalmát – írja a BBC.

Az amerikai Mondelez ügyvédei azt követelik, hogy a Primal Pantry változtassa meg a használt színt, és 5200 fontos büntetést helyeztek kilátásba minden egyes alkalommal, amikor a brit márka megsérti a védjegyét.

A Primal Pantry mögött álló Nurture Brands egyértelműen tagadta, hogy megsértették volna a Milka védjegyét, és még egy közösségi média kampányt is indítottak, hogy jelezzék, szerintük teljesen abszurd, hogy a csomagolásuk túlságosan hasonlítana a Milka lila csomagolására.

A snackszeleteket egyébként 2016-ban kezdték el piacra dobni több különböző színben, annak érdekében, hogy a polcokon elég jól meg lehessen különböztetni a termékeket – mondta Adam Draper, a Nurture Brands ügyvezető igazgatója.

Draper hozzátette, nem gondolják, hogy két ugyanolyan színről lenne szó, sőt még azt sem, hogy a kettő ugyanabban a színspektrumban helyezkedne el.

Kiemelte, a Mondelez a fenyegetés mellett semmilyen bizonyítékkal nem állt elő, amely alátámasztaná, hogy a két szín elég hasonló ahhoz, hogy ezzel megsértsék a Milka védjegyét. Draper hangsúlyozta továbbá, hogy amennyiben a Mondelez kellően bizonyítani tudja a hasonlóságot, akkor készek együttműködni a céggel, de addig nem fogják kidobni az Európai Unióban forgalmazott termékeiket.

Utóbbi már csak azért sem lenne túl kedvező, mivel Draper számításai szerint jelenleg csak a visszahívás 30-50 000 font körüli költséget jelentene – természetesen bármilyen bírság beszámítása nélkül.

A Mondelez szerint a Primal Pantry lila csomagolása túlságosan hasonlít a Milka csomagolására Forrás: Primal Pantry

A BBC értesülései szerint a Mondelez hat hónapot adott a Nurture Brandsnek, hogy megváltoztassa a csomagolását.

A Mondelez szóvivője közölte, hogy meg akarják védeni a márkáik értékét, és hozzátette, felvették a kapcsolatot a Nurture Brands képviselőivel, és szeretnék „barátságos" körülmények között megoldani a kérdést.

A Mondelez egyébként olyan ismert márkákat tulajdonol, mint a Toblerone vagy az Oreo, de a brit brandek közül a Cadbury és a Kenco is hozzá tartozik.

A Cadbury esete azért érdekes, mert a márka 2019-ben elvesztett egy fellebbezési eljárást, melynek során ugyancsak egy csokoládé lila csomagolásához való jogát próbálta védeni.