A kínai elektromosautó-gyártók megindultak Európa felé

NIO Accumulated $5 Billion In Losses In Four Years Automobile Car China Chinese Electric EV Loss Manufacturer NIO Shanghai Tesla Vehicle
--FILE--An electric car of Chinese electric-car firm NIO is shown an exhibition in Chongqing, China, 26 August 2019. Shanghai-based NIO Inc. is poised to report Tuesday that it lost another 2.6 billion yuan ($369 million) — around $4 million a day — during the second quarter, according to the average of two analysts’ estimates. That would bring accumulated losses at the company, which is backed by technology giant Tencent Holdings Ltd., to about $5.7 billion since William Li founded the carmaker in 2014.
Vágólapra másolva!
Az öreg kontinens zéró emissziós törekvései a kínai elektromosautó-gyártók figyelmét is felkeltették és egyre többen próbálnak szerencsét Európában abban a reményben, hogy az elektromos gépjárművek piacának legalább egy szeletét megcsíphetik a helyi autóipari óriások elől.
Vágólapra másolva!

Az elektromobilitás jelentőségét és jövőjét jelzi az a németországi adat is, amely szerint már egymilliónál is több elektromos autót használnak az országban, és az év első hét hónapjában 370 ezer elektromos meghajtású és plugin hibrid kocsit állítottak forgalomba, ami több mint hatszoros növekedés a tavalyihoz képest.

Habár a legtöbb európai számára még ismeretlen a Nio márka, a társaság értéke jelenleg körülbelül 57 milliárd dollár (17 ezer 706 milliárd forint). A Nio Inc (NIO.N) a napokban Oslóban mutatta be az ES8 elektromos SUV-ját, és ezzel nem ő az egyetlen elektromosautó-gyártó vállalat, amelyik már értékesíti vagy tervezi értékesíteni a járműveit Európában (az Aiways, a BYD Auto, a SAIC, Xpeng stb. után).

NIO EC6 Forrás: AFP/Hector Retamal

Az elektromos autók gyártása terén egyébként világvezetőnek számít Kína, ugyanis itt kerül a legtöbb villanyautó forgalomba és itt található meg a legtöbb márka is. Ennek ellenére

Európa egy már relatíve zsúfolt piac, és olyan híres helyi márkák uralják, amelyek eddig a kínai autógyártók számára megfoghatatlannak bizonyultak.

William Li, a Nio vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy tisztában vannak vele, hogy még hosszú út vezet a sikerig egy ilyen nehéz piacon. A milliárdos vállalkozó szerint a kínai autógyártóknak akár egy évtizedre is szükségük lehet ahhoz, hogy megszilárdítsák a helyüket az öreg kontinensen. Az Európai Unióban tavaly több mint kétszeresére ugrott az elektromos autók eladása, és az idei első félévben mintegy 130 százalékkal növekedett.

Habár a helyi gyártók fokozatosan cserélik elektromosra a járműválasztékot, de még mindig nem árasztották el túl sok modellel a szomjas piacot, ezért is gondolják úgy a kínai gyártók, hogy van lehetőség az európai terjeszkedésre.

A képen látható Aiways U5 Németországban egyébként 30.000 eurónál (10,8 millió forint) kezdődik -amely a legtöbb helyi elektromos autó ára alatt van.

Ugyanakkor a kínai vállalkozások tengerentúli terjeszkedése nem csak a cégvezetők túlzott ambíciójának, hanem annak is köszönhető, hogy a belső piacon egyre kiélezettebb a verseny, ráadásul a Tesla is folytatja a helyi terjeszkedését. A Kínai Személygépkocsik Szövetsége szerint 2020-ban a Tesla 3 Model volt a legkeresettebb elektromos autó az országban. Így tehát a viszonylag nagyszámú elektromosautó-gyártó vállalatnak nagy szüksége is van az új piacokra.