Új vasúti híd épül a főváros déli részén

Duna FOLYÓ FOTÓ FOTÓTECHNIKA FOTÓTÉMA híd KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY légi felvétel TÁJ városkép
Budapest, 2020. december 23. A főváros XXI. kerülete és XX. kerülete között húzódó Gubacsi híd 2020. december 23-án. MTI/Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Folytatódik a fővárosban a Gubacsi híd és környezetének fejlesztése: a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívást tett közzé a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópontig tartó vasúti infrastruktúra megvalósítására. 
Vágólapra másolva!

A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, amely a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd közvetlen közelében jön létre. A Magyarépítők.hu cikke szerint a rendkívül leromlott műszaki állapotú

Gubacsi híd és környezetének fejlesztését célul tűző projekt egyik feladata a csepeli kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása.

A jövőben több jelentős infrastrukturális beruházás is várható a térségben:

  • a NIF Zrt. új vasúti hidat építtet majd a Gubacsi hídtól északra,
  • a soroksári Duna-ágon nemzetközi szintű evezőspálya létesül,
  • távlati terv a 3-as villamos Csepelig történő meghosszabbítása,
  • a H6-os HÉV-vonal fejlesztése
  • és a 150-es vasútvonal felújítása.

A nyertes ajánlattevő feladatát képezi majd az új, 22,00 + 145,00 + 22,00 támaszközű vasúti híd megépítése a Soroksári-Duna-ág fölött, a jelenlegi Pesterzsébetet Csepellel összekötő Gubacsi híd mellett 15 méterre, északra.

A főváros XXI. és XX. kerülete között húzódó Gubacsi híd Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Az új híd célja a Budapest Soroksári út - Csepel elosztó - Budapest Kikötő „1BLA" elnevezésű vasútvonal átvezetése a Soroksári-Duna-ág fölött.

A híd szerkezetének teljes hossza 192,6 méter, felszerkezete pedig 493,6 méter hosszúságban épül meg.

Ezen felül a közbeszerzés kiterjed - a kiviteli tervek alapján - a Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti vasúti pálya kétvágányú vágányhálózattá történő kiépítésére.

A tervek szerint átépül a már meglévő Védgát utcai átjáró is, ahol fénysorompóval biztosított, Strail elemes útátjáró valósul meg a vasúti pálya 29+80,05 szelvényében.

Fontos, hogy az új pályaszakaszon nem személyszállító vonatok fognak közlekedni, így peron kiépítésére sem lesz szükség. A vasúti pálya tengelyterhelése 22,5 tonna.