180 millió forint tőkét fektetett be az MFB (Magyar Fejlesztési Bank) csoporthoz tartozó Hiventures a fotósokat és videósokat, valamint potenciális megrendelőiket összekötő online, automatizált platformot fejlesztő magyar startup vállalkozásba, a Photonba.

A Photon segítségével a megrendelők gyorsan és egyszerűen, mindössze néhány kattintással megkereshetik a számukra legmegfelelőbb fotós és videós szakembert, legyen szó rendezvény- vagy portréfotózásról, reklámfilmről vagy streamről. A platformon a fotós villámgyors kiválasztástól kezdve – a kényelmes bankkártyás fizetésen át – a projekt lezárásáig a teljes munkafolyamat végigkövethető.

A Start it @ K&H inkubátorprogramjában fejlődő Photon közössége jelenleg több mint 100 fotós és videós szakemberrel büszkélkedhet, a startup olyan ügyfelekkel dolgozott együtt, mint a Mol PB gázpalack, a Telenor, az Erste Bank vagy a Prezi. A stabil piaci pozíciójára építve, a tőkebefektetés segítségével a startup folytatja hazai piaci jelenlétének kiterjesztését, emellett pedig már a nemzetközi terjeszkedési lehetőségeket is vizsgálja.

IllusztrációForrás: Hiventures Média

 Volom Sára, a Photon ügyvezetője elmondta:

Nem maradunk Magyarország határain belül, a következő évben kilépünk a német piacra, aminek az előkészítése már megkezdődött, jelenleg is van német ügyfelünk."

A Photon a Hiventures Magvető befektetési programjából kapott 180 millió forint összegű befektetést. Dráfi György, a Hiventures Magvető befektetési programjának igazgatója kifejtette: „Régóta nyomon követtük már a Photon fejlődését és bíztató volt mindaz, amit az elmúlt hónapokban és években láttunk tőlük. Több megbízható piaci partnerünkkel is dolgoztak már korábban, ez pedig egy olyan validáció volt számunkra, amely biztos alapokra helyezte a befektetést. Hiszünk az alapítók elkötelezettségében és piaci ismeretükben, valamint Sárában, aki fiatal kora ellenére rátermett cégvezetőnek bizonyul."

A szolgáltatásaival korábban leginkább a B2B (Business to Business) fotópiacot célzó Photon megrendelései között az elmúlt két évben egyre nagyobb számban szerepeltek videós projektek, ezért a következő két évben - többek között - a videós projektek megrendelési folyamatba történő beépítésével is szélesítik majd a platformon elérhető szolgáltatások portfólióját. A Photon ügyvezetője hozzátette:"Célunk elérni azt, hogy a fotózás és videózás kapcsán a felhasználók első gondolata a Photon legyen, hasonlóan ahhoz, mint amikor az ételrendelésről mindenkinek a Wolt jut az eszébe."