Ennyit kereshetett, aki tíz éve bízott a streaming-óriásban

Netflix
20140919 - BRUSSELS, BELGIUM: Illustration shows Netflix logo in marge of a press conference for the launch of Netflix application in Belgium, at Amigo hotel in Brussels, Friday 19 September 2014. BELGA PHOTO JASPER JACOBS
Vágólapra másolva!
Hasít a Netflix az elmúlt időszakban, ami a streaming óriás részvényárfolyamát is magasba emeli. A vállalat nemrég a vártnál erősebb pénzügyi eredményekről számolt be, a Squid Game című új sorozata pedig világszerte gigantikus siker lett.
Vágólapra másolva!

Igen erős időszakon megy keresztül a Netflix. A cég a vártnál erősebb harmadik negyedéves pénzügyi eredménytől számolt be kedden, túlszárnyalva nemcsak az előfizetői, de a bevétel-növekedési prognózisokat is.

Mindeközben a streaming óriás új sorozata, a Squid Game világszerte hatalmas siker lett, és egyes számítások szerint egyedül 900 millió dolláros értéket jelent a vállalatnak.

A Netflix papírja pedig szerdán 626 dollár körül mozgott.

A CNBC most megnézte, mennyit kereshetett az a befektető, aki tíz évvel ezelőtt, vagyis 2011. október 19-én 1000 dollárért vásárolt Netflix részvényeket. A vállalat papírja akkor 15,63 dolláron állt.

Ez tehát azt jelenti, hogy ennek a részvénycsomagnak az értéke ma 40.430 dollár (12,6 millió forint) lenne,

ami több mint 3900 százalékos hozamot jelent egy évtized alatt.

A Netflix részvényárfolyamának alakulása az elmúlt tíz évben Forrás: Investing.com

Mindeközben, ha valaki az S&P 500 amerikai részvényindexbe fektetett volna be 1000 dollárt, az mára csupán 4568 dollárt (1,4 millió forint) érne – ami 356,8 százalékos hozamnak számít.

Ugyanebben az időszakban egyébként a Netflix piaci értéke 5,7 milliárd dollárról 279 milliárd dollárra emelkedett – amerikai idő szerint szerda reggelig. A papír árfolyama pedig együtt bővült a vállalattal.

Ahogy ugyanis a Netflix világelsővé nőtte ki magát a globális streaming versenyben, úgy drágult a részvénye is a tőzsdén. A Netflix szolgáltatása ma már több mint 190 országban érhető el.

2011 elején a vállalatnak még csupán 23,5 millió előfizetője volt. A keddi beszámoló szerint ez a szám mára 214 millióra emelkedett, és a cég számításai szerint a következő negyedévben újabb 8,5 milliós növekedés jöhet az előfizetők számában. Összevetésképpen, az egyik vezető versenytársnak számító Disney+ 116 millió előfizetővel rendelkezik.