Emelkedő trendet mutatnak a globális pezsgőeladások, amivel az iparág visszatér a koronavírus-járvány előtti szintekre. Ahogy ugyanis újra lehet rendezvényeket tartani, egyre többen koccintanak pezsgővel.

Visszatért a járvány előtti szintre a globális pezsgőeladás. Ahogy ugyanis világszerte enyhültek a lezárások, egyre gyakrabban lehetett közösségi rendezvényeket tartani, ami magával hozta a koccintásokat is. A járvány idején egyébként – nem meglepő módon – jelentősen csökkent a világ pezsgőkereslete – írja az RT.com.

A mostani felfutásnak köszönhetően azonban a globális pezsgőeladások jó úton haladnak ahhoz, hogy négy éve nem látott magasságot üssenek meg. Ez jelentős részben az USA-ba és Ausztráliába irányuló exportnak tudható be – derül ki a francia SGV iparági szervezet adataiból. A január és augusztus közti értékesítések 11,9 százalékkal erősödtek a 2019-es (járvány előtti) szinthez viszonyítva.

Mindeközben a francia gyártók 297,6 millió üveget adtak el világszerte. 2020-ban a térség mindössze 244 millió üveg pezsgőt exportált – olvasható ki a Comité Champagne kereskedelmi szövetség számaiból.

Megugrott a világ pezsgőfogyasztásaForrás: Photononstop via AFP/Photononstop/J-C.&D. Pratt

A pezsgőkereslet felfutása pedig az egész francia gazdaság számára fontos, mivel ez a terület az ország második legnagyobb exportágazata a repülőgépipar után. Tavaly egyébként az ágazat forgalma majdnem 18 százalékos csökkenést szenvedett el, szemben a 2019-es 2 százalékos zsugorodással.

A mostani növekedési lendületet vizsgálva azonban arra lehet számítani, hogy az idei évben 4 százalékos lehet a növekedés, és az emelkedő trend egészen 2025-ig folytatódhat – közölte a brit székhelyű International Wines and Spirits Record (IWSR) nevű iparági szervezet.

A francia termelőket tömörítő testület azonban még ennél is optimistább. Ők úgy számolnak, hogy a globális pezsgőpiac jelenlegi ralija 305 millió üveges eladást eredményezhet 2021 egészében. Ilyen magas számra utoljára 2017-ben volt példa.

Az elemzők és az iparági szervezetek tehát most úgy számolnak, hogy a rendezvények és összejövetelek várhatóan nem pusztán visszahozzák a 2019-es szinteket, de valószínűleg a járvány előtti ütemnél érezhetően magasabb keresletet is képesek generálni.