Fontos felüljáró épült egy Budapest közeli városban - képek

Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Vágólapra másolva!
A Gödöllő és Hatvan közötti vasúti pályakorszerűsítés során a kivitelezési munkák fővállalkozója, a Swietelsky Vasúttechnika Kft. 143 méter hosszú közúti felüljáróval váltotta ki a korábbi szintbeni kereszteződést Gödöllőn, a Köztársaság útnál. A projekt már az utolsó fázisánál tart.
Vágólapra másolva!

A Magyarépítők.hu cikke szerint a Budapest – Hatvan (80a) vasútvonal korszerűsítése a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában három projektben valósul meg:

  • a Rákos és Gödöllő közötti vasúti pálya korszerűsítését a Strabag Vasútépítő Kft. és Belfry PE Kft. alkotta konzorcium;
  • a Gödöllő és Hatvan közötti vasúti vonalszakasz pályaépítését a Swietelsky Vasúttechnika Kft.;
  • míg a Rákos és Hatvan közötti szakasz biztosítóberendezési, távközlési és ETCS 2 kivitelezési munkákat a Thales Austria GmbH és Thales Rail Signalling Solutions Kft. végzi el.

A Gödöllő - Hatvan vonalszakasz korszerűsítésének részeként új különszintű vasúti kereszteződés épült Gödöllőn a vasútállomás szomszédságában lévő Köztársaság útnál. A felüljáró főbb méretei a következők:

  • a híd 5 vágányt keresztez 130 méter sugarú ívben,
  • a héttámaszú szerkezet 143 méter hosszú és 14,58 méter széles,
  • a híd pályalemeze 1,25 méter keresztmetszeti vastagságú takaréküreggel könnyített monolit vasbeton,
  • minden támasz alatt 8 db 80 centiméter átmérőjű, 20 méter mély CFA cölöpalapozás készült.

A képre kattintva tekintse meg galériánkat a kivitelezés egyes fázisairól:

Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró
Gödöllő közlekedését javító felüljáró

A korábbi szintbeni kereszteződést a 10 hónapos vágányzár végére el kellett bontani. A híd kivitelezési organizációját úgy alkották meg, hogy a hídon és a csatlakozó úthálózaton először a közutat helyezték forgalomba. A gyalogos és kerékpáros utak, illetve a hozzájuk kapcsolódó lépcsőkarok kivitelezésére a közút ideiglenes forgalomba helyezését követően került sor.

A kivitelezési munkák fővállalkozója szerint mindennapi tapasztalataik azt mutatják, hogy

a felüljáró forgalomba helyezését követően a közlekedési helyzet sokat javult: nincsenek kocsisorok a vasút környezetében, Gödöllő délkeleti városrészeiből gyorsabban lehet eljutni a többi városrészbe, vagy épp a fővárosba és fordítva.

Jelenleg a projekt utolsó fázisában vannak, jelenleg a kivitelezéssel érintett szállító utak helyreállítását végzik.