Közel ezer milliárd forintot fizetnek egy gyerekdalokat játszó csatornáért

Cocomelon
Vágólapra másolva!
Közel ezer milliárd forintnak megfelelő dollárért vásárolhatják fel azt a céget, amely a pár perces gyerekdalokat játszó és rendkívüli nézettséget produkáló Cocomelon YouTube-csatorna tulajdonosa. 
Vágólapra másolva!

Hárommilliárd dollár, átszámítva körülbelül 930 milliárd forint. A Bloomberg forrásai szerint erre az ajánlatra rázott kezet a londoni székhelyű animációs cég, a Moonbug Entertainment két egykori Disney-fejessel, Kevin Mayerrel és Tom Staggsszel, akik a streamingháború közepette saját médiabirodalmat építenek. Az üzlet hivatalos, az összeg még nem - teszi hozzá a Forbes.hu.

Viszonyításképpen: a patinás Pixar animációs stúdiót 2006-ban 7,4 milliárd dollárért vásárolta fel a Disney. Szintén ez a cég kebelezte be 2012-ben 4 milliárd dollárért a Lucasfilmet, vele a Star Warst is.

De ami a lényeg:

a Moonbug a tulajdonosa annak a Cocomelonnak, amelynek 2006-ban indult YouTube-csatornája kifejezetten kisebbeknek szállít feliratozott, a videóval együtt énekelhető dalocskákat.

A Cocomelon követői bázisa 2021-re 121 millió felhasználóra dagadt, míg a videók átlagban havi több mint 3 milliárdos nézettséget hoznak.

Így lett a platform legkövetettebb gyerekcsatornája, összesített feliratkozókban, nézettségben pedig a második legnagyobb csatorna.

A Cocomelon a második legnézettebb gyerekcsatorna a YouTube-on Forrás: Facebook/Cocomelon

A Moonbug egy Blippi nevű oktatócsatornával együtt 2020-ban vásárolta meg a Cocomelont. A Cocomelon népszerűsége ekkortájt lőtt ki. Főleg, mióta a cég 2020-ban streamingszolgáltatókkal, például a Netflixszel vagy a Huluval is leszerződött, ahol egyórás epizódokba sűrítve is megfuttatják párperces videóikat.

A műsor az elmúlt időszak egyik legnagyobb slágerévé vált a Netflixen: a The Wrap gyűjtése alapján tavalyi premierje óta szinte állandó szereplője a platform top 10-es listáinak több országban is,

de külsős mérésen, a Nielsen heti listáin is rendre ott van az élmezőnyben tavaly augusztus óta, heti átlag bő félmilliárd percnyi nézettséggel. Nem véletlen, hogy a Netflix máris három évadnyi spinoffot rendelt meg a műsorból Cocomelon Lane címmel, és hogy a Moonbug más szolgáltatókkal is tárgyal, sőt videójátékos és zenei fronton is elkezdett kikacsingatni.