Milliárdokat költenek a magyar szülők karácsonyi ajándékra

Legyen minden családnak boldog karácsonya! szegény gyerek ajándékozás jótékonyság
Vágólapra másolva!
Indul a játékpiac legerősebb időszaka: a Regio Játék adatai szerint a teljes éves forgalom 60 százaléka realizálódik az ünnepi időszakban. A vállalat becslése alapján idén az átlagos online kosárértékük 13.000 forint, míg a hagyományos bolti beszerzés értéke 9600 forint lesz. Friss kutatásukból kiderült, hogy idén karácsonykor sokan döntenek az online és a mobilról történő vásárlás mellett, a legtöbben társas- és kreatív játékot, könyvet, kifestőt és Legót választanak a fa alá.
Vágólapra másolva!

A friss, 2000 fős mintán végzett felmérés alapján a szülők többsége (60 százalék) 10.000 forint felett, a nagyszülők fele pedig 5000-10.000 forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében.

Becslésük szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy 60 százaléka az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba.

Idén 20 százalékos online (13.000 forint), illetve 10 százalékos hagyományos bolti (9600 forint) kosárérték-növekedéssel számolnak a tavalyi évhez képest.

A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége (60 százalék) 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70 százaléka 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá.

A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld Lego készleteket keresik az ünnepre.

Nem lesz készlethiány játékokból

Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak.

A válaszadók negyede már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást (illusztráció) Forrás: MTI/Justin Lane

A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat.

Többen vásárolnak online és mobilról

A friss kutatásból az is kiderült, hogy idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat. Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja.

Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16 százalékkal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

TOP 10 játékkategória a 2021-es ünnepi időszakban a kutatás szerint:

  1. Társasjáték, kártya
  2. Lego
  3. Kreatív, fejlesztő
  4. Autó, jármű
  5. Baba, babakocsi
  6. Bébijáték, kellék
  7. Szerepjáték
  8. Plüss
  9. Játékfigura
  10. Diavetítő, diafilm

TOP 10 játék a 2021-es ünnepi időszakban a kutatás szerint:

  1. Gravitrax
  2. Gazdálkodj okosan
  3. Diavetítő
  4. Sütikutyusok
  5. Zingo
  6. Baby Born
  7. Lynx
  8. Charlotte baba
  9. Pancs Mancs
  10. Minecraft