A friss, 2000 fős mintán végzett felmérés alapján a szülők többsége (60 százalék) 10.000 forint felett, a nagyszülők fele pedig 5000-10.000 forint között költ karácsonyi ajándékra egy gyermek esetében.
Becslésük szerint a játékpiac éves forgalmának mintegy 60 százaléka az év végi ünnepi szezonban realizálódik, hiszen ebben az időszakban több és magasabb értékű játék kerül a kosarakba.
Idén 20 százalékos online (13.000 forint), illetve 10 százalékos hagyományos bolti (9600 forint) kosárérték-növekedéssel számolnak a tavalyi évhez képest.
A felmérésből az is kiderült, hogy míg a nagyszülők többsége (60 százalék) 2-3 ajándékkal lepi meg unokáját, addig a szülők 70 százaléka 3 vagy több meglepetést rejt a fa alá.
A legtöbben kreatív- és társasjátékot, könyvet és kifestőt, illetve az örökzöld Lego készleteket keresik az ünnepre.
Minden második megkérdezett novemberben, a válaszadók negyede pedig már októberben elkezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra mindössze tízből egy család hagyja a vásárlást. Abban, hogy a többség igyekszik korábban beszerezni a játékokat, a vírushelyzet felfutása és a globális logisztikai problémákról szóló hírek is szerepet játszanak.
A zsúfoltság elkerülése végett valóban érdemes hamarabb megvásárolni a karácsonyi ajándékokat.
A friss kutatásból az is kiderült, hogy idén tízből hat válaszadó online rendeli meg a játékokat. Az internetes vásárlás legfőbb hívószavai az ingyen szállítási napok, a kizárólag weben elérhető akciók és a Black Friday, utóbbi már hazánkban is a karácsonyi bevásárlás csúcspontja.
Az egyszerűség, gyorsaság, a sokszor nagyobb választék mellett leginkább az árak könnyű összehasonlítása tereli az online beszerzés irányába az embereket. Emellett a mobilról indított tranzakciók száma is évről évre nő, idén már 16 százalékkal több rendelés érkezett mobileszközökről tavalyhoz képest.
TOP 10 játékkategória a 2021-es ünnepi időszakban a kutatás szerint:
TOP 10 játék a 2021-es ünnepi időszakban a kutatás szerint: