Felavatta új, regionális irodáját a dán építőipari óriásvállalat, a VELUX Budapesten november 23-án. A prémium minőséget képviselő, neo-reneszánsz stílusú Andrássy Palotában kialakított iroda 14 kelet-közép-európai országban támogatja az üzletfejlesztési, pénzügyi, logisztikai, IT-t és HR folyamatokat, illetve innen irányítják a cégcsoport több, az egész európai piacot ellátó tevékenységét is. Az új képviselet kialakításakor a cég arra törekedett, hogy a vállalat filozófiájának megfelelően nagyméretű közösségi terekkel, természetes, zöld környezettel, valamint a koncentrációt és hatékonyságot segítő kialakításokkal egészséges munkakörnyezetet teremtsenek a munkavállalók számára. Ezzel párhuzamosan a tervezők igyekeztek becsempészni a dán „hygge" életérzést is a falak közé, amivel a mindennapi boldogság iránti elkötelezettséget adja vissza minden négyzetméteren a budapesti központ - adta hírül a VELUX közleményében.

Jelentős bővülésen ment keresztül az elmúlt időszakban a VELUX hazánkban. A Magyarországon már 1986 óta jelen lévő piacvezető tetőablakgyártó vállalat felmérve a régiós piacban rejlő lehetőségeket, idén regionális működésre váltott, annak érdekében, hogy az erőforrások egységesítésével minél hatékonyabban tudja kiszolgálni a különböző piaci igényeket.

VELUXForrás: Velux

„A VELUX kelet-közép-európai régiójának központja az idei évtől Budapest. Azért döntöttünk a magyar főváros mellett, mert mind megközelíthetőség, mind a márka történetének szempontjából Budapest rendelkezik a legmegfelelőbb adottságokkal a 14 ország folyamatainak irányításához. A regionális funkciók mellett az új központ támogat többek között olyan globális funkciókat is mint az online vevőszolgálat, az online értékesítés, valamint a fogyasztói élmények (CXU)" – mondta Mészáros Krisztián, kelet-közép-európai régiós alelnök.

Az új iroda kialakításakor fontos szempont volt a fenntarthatóság, többek között ezért esett a vállalat választása az Andrássy Palota épületére, hiszen a régi épületek megőrzése, felújítása és új funkciókkal történő ellátása összhangban van a VELUX fenntarthatósági stratégiájával. Emellett a vállalat a budapesti régiós központ létrehozásakor arra törekedett, hogy az irodaházban a funkcionális szempontok mellett a munkatársak egészségére és jó közérzetére is kiemelkedő hangsúlyt fordítson.nbsp;

„Mindenképpen szerettük volna, ha a dán életszemléletet az iroda kialakításán keresztül be tudjuk csempészni a kollégák mindennapjaiba. Egy olyan munkahely megteremtése volt a célunk, ahol az emberek egészsége és jóléte áll a középpontban. Ennek érdekében nagy közösségi tereket, pihenésre, elvonulásra megfelelő relaxációs szobát és fókuszált, csendes munkavégzésre alkalmas „csendszobát" alakítottunk ki. A kollégák fizikai egészségére is nagy hangsúlyt fektettünk, így minden munkatársunk elektronikusan állatható asztalok mellől, ergonomikus székeken dolgozik." – tette hozzá Magyar Miklós, a vállalat regionális HR igazgatója.

Kovács Emese, Balogh Barbara, dr. Dull Andrea, Magyar Miklós és Holló MártaForrás: ALL RIGHTS RESERVED/Bertalan Soos

A VELUX az új irodát úgy alakította ki, hogy ellensúlyozza a pandémia negatív hatásait is. A Workplace Intelligence nemzetközi kutatása szerint a globális munkaerő-állomány 78 százalékának mentális egészségét károsította a világjárvány, az otthoni munkavégzés pedig a dolgozók 85 százalékánál okozott mentális egészségügyi problémákat a bezártság, a társas érintkezés hiánya, a szociális kapcsolatok elégtelensége miatt. „Fontos a pozitív munkakörnyezet kialakítása, hiszen a belső terek design megoldásaival, a természetes, zöld környezettel, valamint a koncentrációt és hatékonyságot segítő közeg kialakításával minimalizálható a munkahelyi stressz, a szorongás és javítható a munkavállalók általános egészségügyi állapota is." – fejtette ki az új VELUX iroda kapcsán Dr. Dúll Andrea környezetpszichológus, aki kiemelte azt is, hogy a munkahelyi egészség-megőrzési programok bevezetésén keresztül a munkatársak elégedettsége, jólléte, önbecsülése és egészségügyi állapota ismegerősödhet, amelyeknek köszönhetően hosszabb távon könnyebbé válik a toborzás, a munkatársak megtartása, illetve fejlődik a szervezeti kultúra és nő a hatékonyság is.