Egy felmérés szerint a magyarok harmada halasztott már el vásárlást azért, hogy később kedvezménnyel szerezhesse be a kívánt terméket, míg 40 százalék a kuponos akciók hatására olyasmit is beszerez, amit amúgy nem tervezett. A kuponozás történelmének közel 140 éve alatt bőven akadtak furcsa leárazási ajánlatok. Galériás összeállításunkban most ezeket mutatjuk be.

A második válópert 50 százalékos engedménnyel vállalta Sean Simmons georgiai ügyvéd a helyi újságban meghirdetett kuponja szerint. Vegyél egy válást, és kapd meg a másodikat féláron!" – állt szó szerint a hirdetés szövegén.

Annak ellenére, hogy a kupon nagy felzúdulást keltett pár éve Amerikában, az ügyvéd szerint meglepően sikeres lett.

Az alábbi galériában még több hajmeresztő ajánlat látható! 

Kattintson a képre a világ legfurcsább akciós kuponjaiért!Forrás: astoriaagency

A multicégek és a kuponok találkozása nem új történet: a Coca-Cola 1887-ben adta ki az első kupont.

Akkor még a vállalat nem sejtette, hogy ezzel megreformálja a kereskedelem történelmét. A cég voucherével a vásárlók egy pohár ingyen italhoz jutottak, a marketingstratégia pedig sikeresnek bizonyult. A Coupon Sherpa adatai szerint 1894 és 1913 között kilencből egy amerikai rendelkezett Coca-Cola-kuponnal, ez pedig 8,5 millió ingyen italt jelentett.

IllusztrációForrás: Shutterstock

Mára a legnagyobb brandek használják a kuponos módszert, mert jó hatással van a hosszú távú imidzsépítésre, megjutalmazza az új és a visszatérő vásárlókat, valamint serkenti az eladásokat, áll az Astoriaagency közleményében.