A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével a Berlini Magyar Szüreten - közölte az AMC pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az idén a Berlini Magyar Szüretet 11. alkalommal, immár a Hungarian Wine Business Programban rendezték meg.

Németország a magyar agrárágazat egyik legfontosabb exportpiaca, az ide irányuló borexport az elmúlt 5 éves trend alapján továbbra is stabil piacot jelent a nagyságrendileg évi 17 millió eurós kivitellel.  A fejlődés további pozitívuma, hogy a palackozott bor kivitele mennyiségben és értékben is 10 százalékkal nőtt, amely a magyar élelmiszergazdaság hozzáadott értékét növeli - írják a közleményben.
Kiemelték, az eseményen a magyar borászoknak lehetőségük nyílt a szakmai közönséggel boraik és pincészeteik megismertetésére, és a magyar bor folyamatos népszerűsítésére.

IllusztrációForrás: ©Móricz-Sabján Simon/©Móricz-Sabján Simon

Az eseményt megelőzően az egyik legjelentősebb németországi borszakmai lapban, a Meininger Weinwirtschaftban az AMC egy négyoldalas, a magyar borokat bemutató, átfogó cikket is megjelentetett, amelynek célja szintén a magyar bor imázsának építése volt - tájékoztatott az Agrármarketing Centrum.