Hamis közösségimédia-profilokkal próbálnak visszaélni egy áruházlánc nevével

adathalászat
Computer hacker, conceptual image.
Vágólapra másolva!
Az utóbbi időszakban adathalász csalók hamis közösségi média profilokkal próbálnak visszaélni a Tesco áruházlánc nevével és logójával. A megtévesztéssel valószínűleg a felhasználók adataihoz akarnak hozzájutni.
Vágólapra másolva!

A Tesco sajtóosztálya az Origo kérdésére közölte, hogy már jelentették a "kamuprofilokat" a Facebooknak. Az oldalak egyelőre még működnek, de egy bejegyzés kivételével a profilokon megosztott bejegyzések törlésre kerültek.

A tájékoztatás szerint az áruházlánc munkatársai mindent megtesznek annak érdekében, hogy a Facebook minél előbb megszüntesse a nem valós oldalakat azok teljes tartalmával együtt.

A Tesco ennek kapcsán hivatalos közösségi oldalán is figyelmeztette a vásárlóit, illetve hasznos tippeket is megosztott, amelyek segítségével könnyebben felismerhetők és elkerülhetők az adathalász támadások.

A közleményben külön kiemelték, hogy a Tesco soha nem kéri a vásárlók bankkártya-adatait a közösségimédia-felületeken keresztül.

Az egyre gyakoribbá váló adathalász támadások kapcsán a Nemzeti Kibervédelmi Intézet is összeállított egy kisokost, amely itt megtekinthető.