A győriek és környékbeliek számára is kiemelten fontos összetett fejlesztés legfontosabb célja
a Mosoni-Duna torkolati szakaszán a vízszint rehabilitációja, vagyis a kis- és közepes vízszintek süllyedésének megszüntetése.
Ezt a problémát a Dunán az 1950-60-as évektől kezdődően kialakult jelentős medersüllyedés okozta - írja a Magyarépítők.hu.
A munka a Mészáros és Mészáros Kft., valamint a Kötiviép'B Kft. alkotta konzorcium kivitelezésében zajlik. A várhatóan március 1-től teljes mértékben próbaüzemben működő beruházást az Országos Vízügyi Főigazgatóság és az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság (ÉDUVIZIG) alkotta beruházói konzorcium koordinálja.
A képre kattintva tekintse meg galériánkat az új zsilip teszteléséről:
Az immár 90 százalékban elkészült beruházásban óriási szegmenstáblákkal és összetett munkával fejlesztett műtárgy zsilipjén néhány nappal ezelőtt kelt át az első hajó: a megtiszteltetés a 25 méteres Erebe kitűzőhajót érte, a zsilip első üzempróbája során – derül ki az ÉDUVIZIG közleményéből.
Ezzel a nemrég lezajlott teszttel érintett műtárgy
A fejlesztés Győr szempontjából is nagy jelentőséggel bír, mivel a vízszint stabilizálódásával Győr régi vízi élete újjáéledhet.
Továbbá fontos eleme volt még a fejlesztésnek a Mosoni-Duna torkolatának áthelyezése, amit novemberben valósítottak meg. Az új meder részben a Farkasúsztatói ágon, részben pedig a Torda szigeten, a torkolati műtárgyon keresztül vezeti a Mosoni-Duna vizét a Dunába, a korábbi torkolattól mintegy másfél kilométerrel feljebb.