Nem csillapodik a gyerekmunka-botrány a Hyundai körül. Miközben hónapokkal ezelőtt kiderült, hogy a vállalatnak dolgozó két alabamai üzemet a gyerekmunkára vonatkozó törvények megsértése miatt vizsgálnak, a Hyundai továbbra sem szakította meg a kapcsolatot a beszállítókkal. A vállalat operatív igazgatója október 19-én még mindig csak azt mondta a Reutersnek, hogy
a „lehető leghamarabb" meg akarják szakítani a kapcsolatot a két alabamai beszállítóval.
Kevesebb mint egy hét van hátra a Hyundai negyedéves eredmény-beszámolójáig, és a vállalatnak gyorsan kell cselekednie, ha el akarja kerülni a még nagyobb botrányt. A beszállítókkal való együttműködés ugyanis amellett, hogy árt a cég hírnevének, különösen kellemetlen lehet egy olyan időszakban, amikor a cég egyébként is egész vagyonokat éget el a motorvisszahívások miatt – írja a Quartz.com.
A botrány még július 23-án robbant ki, amikor a Reuters arról számolt be, hogy a Hyundai alabamai beszállítója, a SMART több tucat kiskorút dolgoztatott, némelyikük akár 12 éves is lehetett.
Augusztusban aztán az amerikai Munkaügyi Minisztérium egy szövetségi perben hozta nyilvánosságra, hogy
16 év alatti kiskorúak dolgoztak egy másik Hyundai-beszállító, az SL Alabama üzemében.
Egy hónappal később egy alabamai közösségi aktivista csoport nyílt levelet intézett Hyundai-hoz, azt követelve, hogy hagyjon fel a gyerekmunka alkalmazásával az ellátási láncában.
Október közepére végül kiderült, hogy az SL Alabama egyezséget kötött a Munkaügyi Minisztériummal, lecserélte a vezetőségét, valamint átvilágításokat kezdeményezett a cégnél. Közben a SMART megszakított minden kapcsolatot egy munkaerő-kölcsönző céggel, amely érintett lehetett a jogsértésekben.
Utóbbi szempont azért is lehet jelentős, mert a SMART az év elején egy másik botrányos ügyben is perrel nézett szembe. Akkor azzal vádolták meg a céget, hogy egy georgiai székhelyű munkaerő-toborzó vállalattal együtt mérnöki munkalehetőség ígéretével csábított az országba mexikói mérnököket.
A szakembereket azonban megtévesztették, mivel hosszú órákon át a gyártósorok mellett dolgoztatták őket, egyáltalán nem mérnöki munkakörben.
Miközben az amerikai piacnak 20 százalékos része van a Hyundai globális járműeladásaiban, a dél-koreai autógyártó számára egyre égetőbb, hogy az USA-ban érdemben rendezni tudja a viszonyát a botrányba keveredett beszállítókkal.