A Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezése tavaly február óta zajlik. A Magyar Építők cikke kiemeli, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában megvalósuló projektben a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében közel 1 kilométeres, három részből - két ártéri hídból és a közöttük épülő mederhídból - álló híd épül.
A bal ártéri hídszerkezet (kalocsai oldal) a szeptember végén végrehajtott utolsó tolási fázissal a végleges helyére került. A jobb ártéri hídszerkezet (paksi oldal) szerelése folyamatosan zajlik. A műszaki készültség itt jelenleg 30 százalékon áll.
A 440 méter hosszú mederhíd alépítményei elkészültek, és ezzel a projekt egy újabb jelentős mérföldkövéhez ért.
Galériánkban a Magyar Építők fotóinak segítségével mutatjuk be a Kalocsa-Paks Duna-híd kivitelezésének jelenlegi állását:
A kalocsai hídág indítózöm szilárdulását követően beemelték a zsaluzókocsikat a keleti (kalocsai) oldali mederpillérre. A művelethez szükséges 4 zsaluzókocsi (mindkét mederpillérhez 2-2 db) részegységei 6 országból érkeztek, az egyedi konstrukciót Magyarországon szerelték össze a szakemberek. Az emelésüket a Clark Ádám úszódaru segítségével, egy napos hajózási zárlat mellett hajtották végre, és ugyanígy fog megtörténni a másik mederpillér vonatkozásában is, kb. 3-4 hét múlva.
Miután a híd főtartó szerkezete elkészült, megkezdődhet a hídtartozékok szerelése, valamint a befejező folyamatok kivitelezése.