Izgalmasnak ígérkezik a jövő kiskereskedelme

Urich Spaan, az EHI Retail Institute ügyvezetésének tagja az EuroShop bécsi sajtótájékoztatóján a kiskereskedelmi trendekről tartott előadásában 8 irányzatot azonosított, melyek a jövő kereskedelmét, vásárlási szokásait és gyártási módjait alapjaiban változtatják meg:
Fenntarthatóság: A fenntarthatóság a kereskedelem minden területén kiemelt jelentőségű célkitűzéssé vált. Számos kiskereskedelmi vállalat törekszik arra, hogy a beszállítói lánc teljes egészében klímasemleges legyen. A törekvések a termékek gyártása mellett az üzletberendezés, a fénytechnika, a hűtéstechnika és az energiagazdálkodás területén is egyre inkább láthatóvá válnak. Az alábbi képen a Rewe egyik németországi üzletének tetején üvegház található, ahol zöldségeket termesztenek és halakat tenyésztenek, melyeket azután helyben kerülnek értékesítésre:
Értékesítési csatornák összekapcsolása: Az online és offline kereskedelem összefonódásának újabb nagy lendületet adott a koronavírus-világjárvány. A kettő terület összekapcsolása a jövőben minden kereskedelmi vállalatnál elkerülhetetlen lesz.
Élményközpontúság: A online vásárlás terjedése mellett annak ellentéte, az élményközpontú vásárlás is egyre népszerűbbé válik. Az érzékszervek megszólítása és a hangulatos légkör megteremtése kerül a középpontba.
Okos üzletek: Az elmúlt években rohamosan terjed a digitalizáció a kereskedelemben, ami magával hozza, hogy az üzleteket egyre nagyobb fokú technológiai intelligenciával ruházzák fel. Így fejlődött ki az automatizált üzleti koncepciók sokasága, amelyek messzemenően digitalizált módon biztosítják a vásárlás folyamatát. Forradalmi újításnak számít a walkout technology is, melynek lényege, hogy a vásárlóknak a fizetéshez nem kell a kasszához járulniuk, hanem az egy alkalmazáson keresztül, automatikus módon történik. Ezt az eljárást már többek között az Aldi, a Tesco, a Hudson és az Amazon is alkalmazza:
A cikk még nem ért véget, lapozzon!