Kiderült, milyen értékben fizettünk be csekkeket mobilapplikációkon keresztül

icsekk
Illusztráció
Vágólapra másolva!
Az elmúlt három évben a mobilapplikációkon keresztül befizetett csekkek volumene mintegy hatszorosára nőtt - közölte a Magyar Posta pénteken az MTI-vel.
Vágólapra másolva!

Kifejtették, az elmúlt egy évben mintegy 40 százalékkal nőtt az iCsekk alkalmazás és a partneri appokba beépülő, postai csekkbefizetések összesített forgalma,

így már megközelítőleg 110 milliárd forint értékben történt ilyen tranzakció,

a körülbelül 11 millió darab befizetés eredményeként.

Illusztráció Forrás: iCsekk/Origo

Hangsúlyozták, az iCsekkel egy alkalmazáson belül ki lehet fizetni a papír alapú csekkeket, a dijnet.hu-ról átirányított elektronikus számlákat, vagy indítható mobilegyenleg feltöltés.

Az iCsekk applikáció népszerűségének növekedése a Díjnet ügyfeleinek körében is érzékelhető,

2021-ben 24 százalékkal több e-számlát fizettek ki elektronikusan ezen keresztül, mint 2020-ban - közölte a Magyar Posta.

Rámutattak arra is, hogy a mobilappos használat növekedésével párhuzamosan csökken az igény a 2015-től telepített gyors csekkbefizetést biztosító csekkautomaták iránt. Különösen az élelmiszerüzleteken belül működő készülékek kihasználtsága alacsony, ezért

januárban a posta csökkenti ezen helyeken a csekkautomatáinak számát.

Ugyanakkor ezen készülékek továbbra is üzemelnek kormányablakokban, postákon, illetve nagyobb bevásárlóközpontokban bankkártyás és készpénzes befizetéssel - tájékoztatott a Magyar Posta.