Ez történik most a Szuezi-csatornában ott, ahol az Ever Given tavaly keresztbe fordult

Szuezi-csatorna Cruise ship in the Suez Canal canal
The cruise ship Norwegian Star navigates the Suez Canal near Port Said, Egypt, 09 March 2017. The canal joins the Red Sea and the Mediterranean, providing a direct route from Europe to Asia. Dividing Egypt proper from the Sinai peninsula, it is also an artificial border between Asia and Africa. The canal is currently being widened. Photo: Soeren Stache/dpa-Zentralbild/ZB
Vágólapra másolva!
A Szuezi-csatorna egyes részeinek kiszélesítését célzó projekt várhatóan kétévnyi munka után, 2023 júliusában fejeződik be - közölte vasárnap a Szuezi-csatorna Hatóság (SCA) elnöke. A részletekről a gCaptain számolt be.
Vágólapra másolva!

Az SCA azt követően jelentette be

egy második új sáv meghosszabbítására (ezt a 2015-ös bővítés során építették), és egy már meglévő kiszélesítésére, valamint mélyítésére vonatkozó gyorsított terveket,

hogy tavaly az Ever Given konténerszállító hajó keresztbe fordult az átkelőben, és hat napra elzárta a világ egyik legfontosabb tengerhajózási útvonalát. Ez a csatorna biztosítja továbbá a legrövidebb tengeri összeköttetést Európa és Ázsia között. Fontosságát növeli, hogy ezen a mesterségesen kialakított átjárón halad át a globális hajóforgalom mintegy 15 százaléka.

- nyilatkozta Osama Rabie elnök egy dubaji rendezvény alkalmával.

A Szuezi-csatorna Forrás: Picture-Alliance/AFP/Soeren Stache

A hajók konvojokban haladnak át a csatornán, és

a második sáv meghosszabbítása hat hajóval növelheti a kapacitást

- jelentette ki Rabie, további részletek ismertetése nélkül.

A csatorna legdélebbi 30 kilométeres szakaszát, ahol az Ever Given megfeneklett, a korábban bejelentett tervek szerint 40 méterrel kelet felé szélesítik, és 66 lábról (20 méter) 72 lábra (22 méter) mélyítik.

- mondta Rabie.

A teljes projekt kivitelezéséért a felelősséget a Szuezi-csatorna Hatóság és kapcsolódó vállalatai vállaltak magukra.

Az SCA elnöke arra a kérdésre, hogy az iráni üzemanyag- vagy olajszállítmányok az amerikai szankciók ellenére áthaladnak-e a Szuezi-csatornán, azt mondta:

A libanoni fegyveres csoport, a Hezbollah tavaly iráni üzemanyagot importált, aminek célja állítása szerint a hiány kezelése volt. A szállítmányokat Szírián keresztül szállították, hogy elkerüljék a szankciókkal kapcsolatos bonyodalmakat.