Saját kriptovalutával áll elő a világ egyik legnagyobb áruházlánca

Walmart, üzlet, bolt, kiskereskedelmi cég
(FILES) In this file photo taken on August 18, 2020 a Walmart logo is seen outside a store in Washington, DC. - Walmart reported another strong quarter on November 17, 2020, pivoting during the coronavirus pandemic, with more consumers shifting to e-commerce and shopping less frequently but with bigger orders.Net income came in at $5.1 billion, up 56.2 percent from the year-ago period, following a 5.2 percent increase in sales to $134.7 billion in the quarter ending October 31, easily topping analyst estimates. (Photo by NICHOLAS KAMM / AFP)
Vágólapra másolva!
Az eddigi üzleti tevékenységéhez képest teljesen ismeretlen területre lépne be a világ egyik legnagyobb áruházlánca. Az amerikai Walmart ugyanis a tervei szerint saját kriptovalutát alkotna meg.
Vágólapra másolva!

A hagyományos fizikai üzletek mellett a metaverzumban, vagyis a virtuális internetes valóságban is terjeszkedne a Walmart áruházlánc. Az amerikai óriásvállalat ugyanis a tervek szerint saját kriptovalutával állna elő, illetve nem helyettesíthető tokeneket, NFT-ket is kínálna – írja a CNBC.

A cég a múlt hónapban állt elő több új védjeggyel is, ami arra utalt, hogy a vállalat szeretne különböző virtuális termékeket is árulni.

Ezek közé tartoznak elektronikai cikkek, lakásdekorációk, játékok vagy sportszerek is. A Walmart emellett a hatóságoknak benyújtott külön dokumentumban jelzi, hogy kriptovalutát és NFT-ket is szeretne megalkotni.

A társaság hivatalos közlése szerint folyamatosan figyelik a fejlődő technológiai megoldásokat, és tesztelik az új ötleteket.

Saját kriptovalutával állna elő a Walmart áruházlánc Forrás: Getty Images via AFP/Joe Raedle

Nem a Walmart az első olyan hagyományos vállalat, amely igyekszik megvetni a lábát a metaverzumban. Amellett, hogy a Facebook átnevezte magát Metára, jelezve, hogy komolyan érdeklődik a terület iránt, több más kiskereskedelmi cég is forgalmaz már digitális termékeket, melyeket a metaverzumok felhasználói megvásárolhatnak.

A Nike még novemberben állt elő a metaverzumban forgalmazható virtuális ruházati cikkeivel, de a Gap és az Adidas is beszállt már a közelmúltban.

Az NFT-kben rejlő lehetőségeket emellett már olyan nagy luxusmárkák is igyekeznek kihasználni, mint a Gucci vagy a Louis Vuitton.

A saját NFT-k beindításának lényege, hogy egy vállalkozás egyedi, nem helyettesíthető digitális termékeket hozhat létre, melyek tulajdonjogát (és adásvételét) ugyanolyan digitális főkönyvön tárolják, mint amilyen a kriptovaluták mögött is áll.

Mindeközben a Walmart saját kriptovaluta ötlete azt is jelzi, hogy a hagyományos vállalatok is egyre inkább nyitnak a kriptovaluták és a blokklánc alapú fejlesztések felé.

Ez pedig jó hír azoknak, akik a kriptopénzek szélesebb körű gazdasági elfogadását várják a következő években.