Kiderült, a TikTokon vagy a YouTube-on keresnek-e többet az influenszerek

TikTok data protection Processes USA China app Mobile Online media Symbol photo Symbol image Horizontal INTERNET GOVERNMENT SMARTPHONE TECHNOLOGY SYMBOL
PRODUCTION - 28 April 2021, Berlin: The logo of the app TikTok is seen on the screen of a smartphone. US President Joe Biden has lifted the bans on the apps Tiktok and WeChat ordered by his predecessor Donald Trump. (to dpa "US administration lifts Trump sanctions on Tiktok and WeChat") Photo: Fabian Sommer/dpa (Photo by Fabian Sommer / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
A TikTok világszerte az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, és az alkalmazás legnagyobb influenszerei már elképesztő vagyonokat keresnek. Ha azonban összevetjük ezeket az összegeket más platformok számaival, akkor az látszik, hogy az igazán nagy pénzek továbbra is a YouTube-on vannak.
Vágólapra másolva!

A TikTok egyre lendületesebben hódítja meg a közösségi média iparágát. Olyannyira, hogy az USA-ban már az Instagramot is maga mögé szorította. A platform legsikeresebb influenszerének számító Charli D'Amelio pedig tavaly 17,5 millió dollárt (kb. 5,5 milliárd forint) keresett, vagyis többet, mint számos nagyvállalat vezérigazgatója.

A növekedési ütem pedig akkor igazán látványos, ha hozzátesszük, hogy

a top 10 TikTok sztár 2021-es jövedelme nagyjából háromszorosa volt a 2019 közepe és 2020 közepe között megkeresett összegeknek.

Mindazonáltal a TikTok tartalomgyártók bevételei jellemzően nem közvetlenül a platformról származnak. A sztárok gyakran filmekben szerepelnek, koncertturnékra mennek vagy divatipari üzletet építenek maguk köré – írja a Protocol. Vagyis bár a TikTok népszerűsége szárnyal, a tartalomkészítők számára a platform sokkal inkább a népszerűségük növelésére szolgál, és nem közvetlen bevételszerzésre.

Ez a trend azonban épp napjainkban kezd megváltozni. A Forbes számításai szerint a legtöbbet kereső TikTok-sztároknak most már a bevételük 30-50 százaléka szponzorált tartalom gyártásából ered. A szponzorált tartalmak aránya a TikTokon több mint kétszeresére nőtt 2020 óta.

Mindez arra utal, hogy a TikTokban jelentős növekedési potenciál van, azonban egyelőre a YouTube még mindig uralja a területet, legalábbis a bevételszerzés tekintetében.

Összevetésképpen, a legtöbbet kereső YouTube-sztár (Mr. Beast) tavaly nagyjából 54 millió dollárt vitt haza, ami nemcsak a YouTube történetének legnagyobb éves jövedelme volt,

de ez az összeg nagyjából megfelelt a 10 legtöbbet kereső TikTok-sztár összesített jövedelmének.

A 10 legtöbbet kereső YouTube tartalomgyártó egyébként 304,5 millió dollárt vihetett haza 2021-ben, és az összeg fele közvetlenül a YouTube hirdetésekből származott.

Vagyis a TikTok növekedési üteme igencsak látványos, azonban még messze áll attól, hogy a jövedelemszerzés tekintetében maga mögé szorítsa a YouTube-ot.