A TikTok egyre lendületesebben hódítja meg a közösségi média iparágát. Olyannyira, hogy az USA-ban már az Instagramot is maga mögé szorította. A platform legsikeresebb influenszerének számító Charli D'Amelio pedig tavaly 17,5 millió dollárt (kb. 5,5 milliárd forint) keresett, vagyis többet, mint számos nagyvállalat vezérigazgatója.
A növekedési ütem pedig akkor igazán látványos, ha hozzátesszük, hogy
a top 10 TikTok sztár 2021-es jövedelme nagyjából háromszorosa volt a 2019 közepe és 2020 közepe között megkeresett összegeknek.
Mindazonáltal a TikTok tartalomgyártók bevételei jellemzően nem közvetlenül a platformról származnak. A sztárok gyakran filmekben szerepelnek, koncertturnékra mennek vagy divatipari üzletet építenek maguk köré – írja a Protocol. Vagyis bár a TikTok népszerűsége szárnyal, a tartalomkészítők számára a platform sokkal inkább a népszerűségük növelésére szolgál, és nem közvetlen bevételszerzésre.
Ez a trend azonban épp napjainkban kezd megváltozni. A Forbes számításai szerint a legtöbbet kereső TikTok-sztároknak most már a bevételük 30-50 százaléka szponzorált tartalom gyártásából ered. A szponzorált tartalmak aránya a TikTokon több mint kétszeresére nőtt 2020 óta.
Mindez arra utal, hogy a TikTokban jelentős növekedési potenciál van, azonban egyelőre a YouTube még mindig uralja a területet, legalábbis a bevételszerzés tekintetében.
Összevetésképpen, a legtöbbet kereső YouTube-sztár (Mr. Beast) tavaly nagyjából 54 millió dollárt vitt haza, ami nemcsak a YouTube történetének legnagyobb éves jövedelme volt,
de ez az összeg nagyjából megfelelt a 10 legtöbbet kereső TikTok-sztár összesített jövedelmének.
A 10 legtöbbet kereső YouTube tartalomgyártó egyébként 304,5 millió dollárt vihetett haza 2021-ben, és az összeg fele közvetlenül a YouTube hirdetésekből származott.
Vagyis a TikTok növekedési üteme igencsak látványos, azonban még messze áll attól, hogy a jövedelemszerzés tekintetében maga mögé szorítsa a YouTube-ot.