Már az Antarktiszon is megjelentek a villanyautók

villanyautó, Venturi, Venturi Antarctica, elektromos, villany, autó, jármű
A picture taken in Monaco on November 30, 2018 shows the VENTURI Antarctica, the first vehicle electric polaire exploration, during its presentation. (Photo by VALERY HACHE / AFP)
Vágólapra másolva!
Extrém alacsony hőmérsékleten a lítium-ion akkumulátor nem érzi jól magát, és ez az elektromos autók hatótávolságának és töltési sebességének a rovására mehet, de közel sem annyira drámai a helyzet, mint ahogyan azok gondolják, akik szerint télen, vagy hideg éghajlaton használhatatlan az elektromos technológia. Ha ez így lenne, akkor a bolygónk két sarkvidéke erősen no-go zóna lenne. De akkor mit keres egy villanyautó az Antarktiszon?
Vágólapra másolva!

Tavaly decemberben állt szolgálatba

a Belgiumhoz tartozó Princess Elisabeth Antarctica kutatóállomáson a Venturi Antarctica nevet viselő tisztán elektromos kutatóautó, amely a világ legelső villanyhajtású járműve a Déli-sarkvidéken.

A 3,4 méter hosszú és 2,5 tonnás autót, mely a hernyótalpainak köszönhetően mindenféle tereppel képes megbirkózni, a Formula E-ből is ismert monacói cég fejlesztette - írja a Villanyautósok.hu.

A Venturi Antarctica nevű jármű, amelyet a Déli-sarkvidéken helyeztek üzembe Forrás: AFP/Valery Hache

Az autót két darab 60 kW teljesítményű villanymotor hajtja, amelyek egy 52,6 kWh kapacitású akkumulátorból kapnak energiát. A hatótávolság így körülbelül 50 kilométer, de a járműbe befér egy másik akkumulátor is, amely 200-ra képes növelni az egy töltéssel megtehető kilométerek számát. A villanyautóban összesen hat személy utazhat felszerelésekkel együtt, és akár -60°C-ban is működőképes.

Az északi sarkkör közelében szolgálatba állt Tundra Buggy, amit jegesmedve-szafárihoz használnak Forrás: Origo

Eközben északon is felismerték az elektromos hajtás előnyeit, és a kanadai Churchillben, az északi sarkkör közelében szolgálatba állt az első elektromos Tundra Buggy, amit jegesmedve-szafarihoz használ a tulajdonosa.

A cég az összes dízelhajtású tundrajáróját elektromossá alakítja, tervei szerint egy évtizeden belül.

A 40 utas befogadására alkalmas óriások átalakítása egy normál szezon alatt 8,3 tonna szén-dioxid kibocsátásától menti meg a légkört, de a cég nem csupán emiatt döntött a projekt kivitelezése mellett, hanem azért is, mert a csendes működéssel lényegesen jobb élményt tud nyújtani az ügyfeleknek a vadállatok birodalmában.