Veszélyes buborékra figyelmeztet Európa leggazdagabb embere

Louis Vuitton LVMH
French luxury group LVMH Chairman and Chief Executive Officer Bernard Arnault speaks to present the 2014 full year results on February 3, 2015 at the LVMH headquarters in Paris. AFP PHOTO / ERIC PIERMONT
Vágólapra másolva!
A LVMH luxusóriás vezetője, Bernard Arnault szerint a metaverzum, vagyis a virtuális világ, komoly üzleti lehetőségeket rejthet magában, azonban óvatosnak kell lenni a kockázatokkal és a buborékokkal kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

Ahogy a virtuális párhuzamos valóságként funkcionáló metaverzum egyre gyorsabban fejlődik, úgy próbálnak lecsapni a kínálkozó üzleti lehetőségre a luxuscégek is.

A Gucci például 4500 dollárért (közel 1,5 millió forint) árul virtuális táskát a Roblox platformon, de a Nike, a Balenciaga és a Burberry is azzal számol, hogy kiterjesztheti a „való világbeli" értékesítéseit a metaverzumban

– írja a CNBC. A Nike nemrég fel is vásárolta a digitális cipőket fejlesztő RTFKT nevű márkát, amely eddig 600 pár digitális cipőt adott el, 3,1 millió dollárért. A Burberry pedig együttműködik a Mythical Games nevű céggel, hogy saját nem helyettesíthető tokeneket (NFT) dobjon piacra.

Mindeközben az LVMH európai luxusóriás vezetője, Bernard Arnault csütörtökön úgy nyilatkozott, hogy a cége jelenleg inkább a való életben történő értékesítésre kíván fókuszálni. Hozzátette, nem érdekeltek abban, hogy „10 euróért adjanak el virtuális edzőcipőket".

Bernard Arnault szerint egyelőre túl kockázatos lehet a metaverzum világa Forrás: AFP/Philippe Lopez

A leggazdagabb európai magánszemélynek számító Arnault emellett kiemelte,

oda kell figyelni arra, hogy olyan spekulatív buborék alakulhat ki a metaverzum körül, mint amilyen az amerikai internetbuborék volt az 1990-es évek végén.

Hozzátette, lehetséges, hogy vannak releváns alkalmazási módok a metaverzumban, de az LVMH egyelőre kivár, hogy kiderüljön, hol vannak valódi profitlehetőségek a területen. Kiemelte, a metaverzum koncepciója „gondolatébresztő", és bizonyos márkák számára valóban lehet benne jövőbeni potenciál.

Az LVMH egyébként a világ legnagyobb luxusipari vállalata, és a pénzügyi jelentése alapján a cég 2021-ben 64,2 milliárd eurós bevételt ért el, ami 44 százalékkal haladta meg a 2020-as, és 20 százalékkal a 2019-es szintet.

Az LVMH részvénye több mint 30 százalékkal drágult az elmúlt évben, ami hozzájárult ahhoz, hogy Arnault a világ harmadik leggazdagabb embere legyen,

159 milliárd dolláros személyes nettó vagyonnal.